Marketing je nástroj destrukce přírody i lidí. Lže, vytrhává věci z kontextu a ty pak zveličuje, varuje šéfka firmy, která se vydala opačnou cestou matteringu

26. duben 2023

„Začínala jsem ve zlaté době marketingu v 90. letech, kdy jsme všichni měli pocit, že jsme elita, zpětně viděno jsme ale byli jelita,“ říká Michaela Thomas, zakladatelka design-packagingového studia Butterflies & Hurricanes. Dnes tvrdí, že lidé, příroda a život v souladu se srdcem jsou důležitější než profit a ego, své podnikání tak zakládá na přechodu z marketingu na takzvaný mattering.

Čtěte také

„Mattering je forma marketingu, když to tedy zarámuji významem, který všichni známe, kde firmy nebo i jedinci, kteří s námi spolupracují, jdou k samotné podstatě svého podnikání. Hledáme spolu cestu ne jak toho víc prodat, ale jak svět dál nedevastovat a třeba i léčit,“ vysvětluje.

Když ale vzpomíná na své začátky, tvrdí, že při práci v oblasti obalového marketingu poprvé začala chápat, že reklama neříká spotřebitelům pravdu.

„Často jsme například u většího obalu s menším obsahem dělali flash: Nová vylepšená receptura. Tehdy mi to ještě nepřišlo tak divné, spíš jsem měla radost, že pracuji na nějaké zajímavé značce. Ale postupem doby jsem se začala probouzet – a k tomu definitivnímu probuzení došlo s narozením prvního dítěte. To jsem si uvědomila, že na této planetě nejsem jen sama za sebe.“

Čtěte také

Michaela Thomas došla k názoru, že marketing je nástrojem devastace přírody i lidí. „Došla jsem k tomu, že je to dokonce nástroj destrukce, a to protože používá opravdu manipulativní techniky. Používá lži, vytrhává věci z kontextu a pak je záměrně zveličuje. A celý kontext, který je strašně důležitý pro to, abychom pochopili, jak věci fungují, záměrně zamlčuje.“

Víc si poslechněte v audiozáznamu pořadu Hovory Markéty Vozkové.

autoři: Markéta Vozková , lup
Spustit audio

Související