Český trh s dovolenými dospěl, říká šéf největšího tuzemského tržiště se zájezdy Tůma
Přestože sám preferuje dovolenou v Česku, tak do zahraničí s jeho agenturou vycestují na dovolenou tři miliony lidí. Tuzemský trh s dovolenými podle něj už dohnal ten německý, který je považován za nejvyspělejší v Evropě.
„O naší vyspělosti prý svědčí to, že si stále více nakupujeme zájezdy dlouho dopředu. Dlouhá léta byl a i letos bude hlavním prodejním měsícem červenec, ale vsadil bych se, že příští rok už to bude leden, stejně jako v Německu,“ říká Michal Tůma, generální ředitel cestovní agentury Invia pro Česko, Slovensko a Maďarsko.
Za více peněz, více kvality
Celá skupina Invia Group podniká v sedmi zemích, prodá tři miliony zájezdů a obrat má jednu a půl miliardy, což více než obrat všech cestovních kancelářích v Česku.
„Dnes nejvíce prodáváme v Německu a pak v České republice. Podobně je to i co se týče zisku, který je v řádu deseti milionů eur. Jako cestovní agentura vlastně vyděláváme na všech zájezdech a naším úkolem je pomoci zákazníkovi vybrat tu nejvhodnější dovolenou,“ popisuje Tůma hlavní roli největšího tržiště s dovolenými v Česku a dvojce v Německu.
V posledních letech se Invii velmi daří a společnost rychle roste. „Rosteme dvouciferně. V roce 2017 o 30 %, loni o 20 %. Nevím, jestli je to tím, že se daří celé ekonomice a rostou i mzdy, ale je vidět změna na ubytování. Loni nám o polovinu stoupl zájem o pětihvězdičkové hotely a dnes jsou ty dvouhvězdičkové prakticky neprodejné.“
Češi jako Němci
Německý a český balíčkový trh jsou si podle Tůmy velmi podobné s jediným rozdílem: Němci jezdí do Španělska a Češi více do Řecka. Německo má ale obrovskou výhodu spousty letišť, ze kterých můžete odjet prakticky kdykoliv. „To je jediný rozdíl mezi dovolenou od české cestovní kanceláře a od té německé. Levnější je to kvůli výhodnější dopravě, ale rozdíly v hotelech či plážích tam prakticky nejsou.“
Čtěte také
Generální ředitel Invie také upozorňuje na to, jak v posledních letech český trh s dovolenými vyspěl, což prý odráží velký nárůst prodejů tzv. first minute zájezdů, který postupně předežene prodej těch last minute.
„Tím pravým důvodem je, že si chce zákazník pojistit své místo. Aby prostě měli jistotu té jedné velké rodinné dovolené, kde jsou slevy především na děti. Takže tam hraje roli i cena. To svědčí o vyspělosti českého trhu,“ pochvaluje si Michal Tůma pokrok českých zákazníků.
Sám přitom preferuje dovolenou v Česku, když ji s rodinou tráví na Sázavě, na festivalu v Karlových Varech nebo ve sklípku na Moravě, odkud pochází jeho žena.
Související
-
Lidé u nás chtějí zažívat emoce a příběhy, říká šéf největšího dražebního portálu v Česku
V posledních letech řešilo výrazné propady zájmu, ale dnes se vrací do černých čísel. Host: Lumír Kunz. Moderuje Petr Šimůnek.
-
Dvojí kvalita potravin je o penězích. Všechno ostatní jsou jen „kecy“, říká šéf Madety Teplý
Madeta patří k jedné z nejtradičnějších českých značek. Jaká je její budoucnost? Hostem Řečí peněz je její majitel Milan Teplý. Moderuje Petr Šimůnek.
-
Více než dvě třetiny vozů odmítáme, říká první dáma českého prodeje aut Karolína Topolová
Hostem magazínu je první dáma českého autoprodeje Karolína Topolová, šéfující holdingu Aures, pod který spadají firmy AAA Auto a Mototechna. Moderuje Petr Šimůnek.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.