Lidé u nás chtějí zažívat emoce a příběhy, říká šéf největšího dražebního portálu v Česku

Aukro, ilustrační foto
Aukro, ilustrační foto

Dlouhá léta platilo, že když chcete něco prodat přes internet, tak přes Aukro. Stále ještě největší dražební portál ale v posledních letech čelí poklesu zájmu, když mu od roku 2011 klesali tržby i celkový objem obchodů.

To se ale změnilo s příchodem nových majitelů, skupiny investorů v čele se zakladatelem Aukra Václavem Liškou a fondem Leverage Technology. Ten do čela postavil Lumíra Kunze, který je zároveň i pravidelným klientem.

„Nakupuji několikrát do měsíce. Baví mě v těch posledních sekundách přihazovat. Zároveň si sám testuji, jak náš systém funguje,“ říká výkonný ředitel Aukra Lumír Kunz, podle kterého nabízí i něco více. „Lidé u nás zažívají emoce dražby do poslední vteřiny a příběhy.“

Odraz ode dna

Za poslední 2,5 roku si Aukro uvnitř prošlo neuvěřitelnými změnami a podle jeho ředitele se zvedlo ode dna. „V posledních měsících meziročně rosteme o více než 20 % a v tomto trendu se budeme snažit pokračovat. Změnili jsme hlavní strategii, kdy původní majitel z Aukra chtěl udělat obdobu Amazonu a odklonit se od původní vize primárně aukčního portálu,“ popisuje návrat ke kořenům Lumír Kunz. Tři čtvrtiny všech transakcí na tomto portálu jsou dnes aukčního charakteru.

Aukro v pilotním projektu testuje prodej lehce poškozeného zboží z českých eshopů. „Už od loňska tento model testujeme s českou eshopovou jedničkou Alzou. A vypadá to velmi dobře. Je to pilotní projekt, takže ho ještě ho ladíme.“ Letos Aukro čeká růst tržeb o dalších 25 % a to, že přes něj lidé a firmy prodají zboží za miliardu a 800 milionů. Což je ještě daleko za rekordními roky, kdy se přes něj prodalo zboží za 6,5 miliardy.

Podle Lumíra Kunze se tyto rekordy dají překonat. „Otevírají se nám nové možnosti, třeba automobily, které jsme zkoušeli prodat při aukcích. Leasingové společnosti mají problém s odbytem použitých aut, třeba těch dvouletých,“ vysvětluje.

Noví investoři

K dalšímu růstu Aukra mají pomoci i noví investoři. Nadpoloviční podíl získala investiční skupina Pale Fire Capital trojice Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý. Ti stojí za značkou ePojištění.cz a v portfoliu má skupina třeba vyhledávač nábytku a dekorací Favi, datově-analytickou firmu Semantic Visions nebo přepravní startup Zuri.

Spustit audio
autoři: Petr Šimůnek, Václav Pešička|zdroj: Český rozhlas

Související