Rok s covidem v Česku. Co všechno se změnilo a jak se s tím umíme vypořádat? Odpoví Speciály Plusu

Třetina rodičů nerozumí učivu druhého stupně základní školy, své děti tak vzdělávat nemohou

Děti už se vzdělávají doma prakticky rok a jejich přirozená motivace klesá. Klesá ale i autorita rodičů a jejich síla své potomky motivovat, upozorňuje psycholog Radek Ptáček. „Rodič musí udržet nějakou strukturu a řád a nenechat v tom dítě samo.“

Jako problematický se ukázal také předpoklad, že rodiče dlouhodobě zvládnou roli učitelů. Zvlášť ve znevýhodněných rodinách s omezeným přístupem k internetu a výukovým materiálům.

Čtěte také

„Specifikem znevýhodněných rodin je to, že rodiče často ty kompetence nemají – mají jen základní nebo nedokončené vzdělání. Dělali jsme si průzkum mezi 800 rodiči a ukázalo se, že třetina jich skutečně vůbec nerozumí tomu, co se na druhém stupni učí,“ popisuje situaci některých rodin ředitel vzdělávacího programu Varianty v organizaci Člověk v tísni Tomáš Habart.

Co si odnese české školství z událostí posledního roku? Jak jsou na tom děti ze sociálně vyloučených rodin? Poslechněte si Speciál Šárky Fenykové.

Spustit audio

Související