„Přestali jsme se prát a hádat.“ Tým duševního zdraví pomáhá řešit náročné chování ve třídách

22. duben 2024

Respektující vztahy, vzájemná podpora a souhra v učitelském sboru a pochopení významu péče o duševní pohodu jako důležité téma vzdělávání. Klíčové prvky, které mohou pomáhat k tomu, aby se žáci i učitelé cítili ve školách dobře, učili se s radostí a předcházeli psychickým potížím.

Hlavní hostka epizody: Lenka Felcmanová, vedoucí expertka Pracovní skupiny wellbeing a předsedkyně Society For All
Editorka: Markéta Vozková
Moderátorka: Daniela Vrbová
Autorka reportáže: Iva Vokurková
Sound design: Jaroslav Pokorný

Emoce, pocity, myšlení a nálady – každý zažívá během dne různé emoce, některé jsou příjemnější než jiné. Být duševně zdravý neznamená být stále šťastný a pozitivní, ale umět pracovat s vlastními emocemi – třeba prostřednictvím pohybu.

„Laskavé a přátelské vztahy jsou alfa a omega, vztah učitelů s dětmi je náš nejmocnější nástroj. České děti hodnotí vztahy učitelů vůči nim jako vůbec nejhorší v rámci zemí OECD, v tom máme ještě rezervy,“ říká v Reparátu Lenka Felcmanová, vedoucí expertka Pracovní skupiny wellbeing a předsedkyně Society For All.

„Když se děti cítí bezpečně a přijaté, mají chuť se rozvíjet,“ dodává.

Jak mluvit s dětmi o duševním zdraví? Jak Týmy duševního zdraví pomáhají učitelům řešit náročné chování ve třídě? Proč je zásadní podpora wellbeingu učitelů, aby uměli zklidnit dítě, které zažívá intenzivní stres?