Naše divadlo nemá v zahraničí dobrou pověst, konstatuje umělecký šéf činohry Národního divadla Špinar

Daniel Špinar, divadelní režisér, umělecký ředitel Činohry Národního divadla

Divadelní režisér a umělecký ředitel Činohry Národního divadla Daniel Špinar získal prestižní post ve výběrovém řízení už v roce 2014., a to s koncepcí Nová krev. Svým přístupem a pohledem na tradiční kamenné divadlo vzbudil ambivalentní reakce.

Díky razantním změnám jako bylo omlazení souboru, „vyhazovu“ starší generace herců nebo výměně repertoáru, si vysloužil přezdívku „arogantní mladíček“.

„Každý, kdo nastoupí, chce posunout program a má nějakou vizi, se na to musí připravit. Je to normální,“ komentuje své začátky ve funkci.

Staré vs. moderní

„Chceme s činohrou trošku směřovat do ciziny. Obecně si myslím, že české divadlo nemá v zahraničí dobrou pověst. Nikdo o něm nic moc neví. Prahu berou jako muzeální výkladní skříň a nečekají nic moderního. A to bych chtěl změnit,“ říká Špinar, který je právě v polovině svého funkčního období.

Poslechněte si celý rozhovor Barbory Tachecí. Daniel Špinar mimo jiné vysvětlí, jak složité bylo zrušit „fosilii, která vydělává“, jak nazval představení Sluha dvou pánů (s Miroslavem Donutilem v hlavní roli).

autoři: Barbora Tachecí, Kateřina Tesařová

Související