Šéf Divadla Na zábradlí Štědroň: Děláme hledačské, postdramatické divadlo
„Divadlo je v našem pojetí hledačské a občas to nevyjde,“ říká o svém týmu, který stojí třeba za inscenací dopisů Jana Wericha a Jiřího Voskovce, ředitel Divadla Na zábradlí Petr Štědroň. „Pokud nás text zaujme hlubším sdělením, které se vyvíjí dobově a je jiné třeba za deset let, tak se snažíme najít nějaké společné jmenovatele. Je pro nás velmi zajímavá kulturní historie, která je za tím textem. Na ní se dají ilustrovat naše dějiny.“
A vysvětluje: „Je to trend, kterému se v Německu říká postdramatické divadlo. My si to drama vytváříme přímo na tělo hercům a dokážeme na základě příběhů vytvářet atmosféry, obrazy, které si samozřejmě domýšlíme. Ale vždycky se snažíme držet reality a ilustrovat tím naše společné dějiny.“
Čtěte také
O společnosti v Německu, kterou dobře zná, dramaturg, překladatel a kunsthistorik Štědroň říká:
„Německá společnost je otevřenější, liberálnější, je to vidět i na velkých evropských krizích – jak se dokáže s nimi vyrovnat. Divadlo je tam progresivní, více než u nás artikuluje každodenní problémy, každodenní političnost, aniž by opouštělo poetiku divadla. Má mnohem větší společenskou validitu a je to i otázka financí.“
Jaké neúspěchy má Petr Štědroň za sebou? Jak se mu žilo v Brně, kde jeho otec spoluzakládal legendární Divadlo Husa na provázku? Poslechněte si Hovory Vlastimila Ježka.
Mohlo by vás zajímat
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka