Neučte nás pravěk, ale moderní dějiny! O jednom dopise odvážných žákyň ministru školství
Začnu citátem: „Bohužel za naši dosavadní školní docházku jsme se v dějepise už třikrát učili o pravěku, o kterém nikdo přesně neví, jak to bylo, ale nikdy o komunismu nebo o osobnostech, jako byl například Hitler nebo Stalin, i když přesně víme, co se dělo. Natož abychom se učili něco o dnešní době a o dnešní politice. Místo toho, abychom se učili, co se teď děje ve světě, se učíme stále dokola pravěk a středověk.“
Autor je komentátor Hospodářských novin
Související
-
Žáci se učí přes počítač dějepis, poslouchají příběhy
Žáci a studenti mají nečekané prázdniny. Jak ale čas smysluplně využít? Co si třeba zkusit vytvořit rozhlasovou nebo televizní reportáž?
-
Digitální kompetence učitelů se za poslední dva měsíce zvýšily skokem, hodnotí Feřtek z EDUin
Od pondělí 25. května se do škol budou moci v omezené míře vrátit žáci prvního stupně. Dominantní by ale po zbytek školního roku měla zůstat distanční výuka.
-
Jaké vzdělávací hry se používají ve výuce?
Různé formy vzdělávacích her by se podle expertů měly stát čím dál přirozenější součástí výuky. S jakými hrami se můžeme na škole setkat už dnes?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.