Na psychologa si musí školy finance shánět samy. Proto se snaží minimalizovat jejich úvazky, říká školní psycholožka Hronová
Jana Hronová pracuje jako školní psycholožka už 17 let. Začínala v době, kdy byla její profese horkou novinkou a kdy si pedagogové neuměli představit, jaká má být role psychologa ve škole a jak jim může pomáhat. Trvalo léta, než ji kolegové-učitelé začali akceptovat. Na rozdíl od dětí. Ty si k ní našly cestu hned. Dnes se zaměřuje na práci s oběma skupinami.
Velkým tématem je pro ni nyní to, jak udržet mladé učitele ve školství a jakou podporu jim dát, aby nevyhořeli. Moderuje Tatiana Čabáková.
Související
-
Sociolog Fučík: Střídavá péče po rozvodu je společensky nová šance a možnost hlavně pro muže
Co zatím ukázal první velký výzkum střídavé péče v Česku, který už pět let provádí Katedra sociologie Masarykovy univerzity v Brně?
-
Zkrácení délky rodičovské je v zájmu dítěte a výhodné je i pro stát, míní ekonomka Zapletalová
V délce rodičovské dovolené je Česko se čtyřmi roky na prvním místě v Evropě. „Bylo by dobré, kdyby ji stát sjednotil na tři roky,“ říká ekonomka z CERGE-EI Zapletalová.
-
U nás se děti nebiflují a předměty nejsou zaškatulkované, popisuje zástupce ředitele
„My v expediční ScioŠkole bouráme hranice,“ říká zástupce ředitelky Michal Švarný.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.