Jak se dnes vyučují církevní dějiny – a jak by měly?

Přehrát celý seriál (2 z 2 dílů)
1. díl: Poslechněte si první část Vertikály s Adamem Šindelářem
2. díl: Poslechněte si celou debatu Vertikály s Lucií Vopálenskou
Vzpomenete si, co jste se ve škole dozvěděli o náboženství a co o církvích? Starší generace se učila například o Janu Husovi tak, že se hlavně snažil bránit lid před útrapami ze strany církve s důrazem na utrpení chudých a bohatství prelátů. Ti, kdo studovali za normalizace, se o křesťanských dějinách Evropy nedozvídali téměř nic.
Čtěte také
Jak o víře, náboženství a roli církví učit dnes a jak by se mělo učit o církevních dějinách, se dozvíte v debatě Vertikály. Lucie Vopálenská se ptá historiků Tomáše Petráčka a Eduarda Burgeta.
V první části připomínáme jezuitu Petra Koláře. Stál u zrodu náboženských pořadů v Českém rozhlase. Zemřel tento týden ve věku 82 let. Představíme studii o změně vnímání digitálních technologií v duchovním životě a knihu o vlivu kultu Jana Nepomuckého v Latinské Americe. Moderuje Adam Šindelář.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka