Využíváte povánočních slev?
Magické heslo sleva ve spojení s procentuálním vyjádřením snížení ceny je momentálně nejčastějším reklamním motivem. Vánoční výzdobu v obchodech vystřídaly nepřehlédnutelné poutače informující o výprodejích.
Tato obchodní taktika ovlivňuje chování zákazníků, kteří odkládají nákupy na povánoční období. Jsou lednové ceny skutečně tak výhodné, jak tvrdí obchodníci?
Ekonomicky atraktivní taktika obchodníků udělala z ledna druhý nejvýdělečnější měsíc v roce. Zákazníci si na výprodeje zvykli, a možná právě proto řada lidí našla pod stromečkem obálku s finančním obnosem.
Počítáme s povánočními slevami? Je nakupování v lednu skutečně tak výhodné?
V posledních letech se objevil nový trend, kdy slevy začínají těsně před Štědrým dnem, a to nejen v kamenných obchodech, ale i e-shopech, kde dosahují až 80 % z původní ceny.
Odborníci radí, aby zákazník dobře zvážil každý nákup a nepodléhal tlaku.
Objevují se totiž falešné výprodeje, kdy obchodníci označují slovem sleva nezlevněné věci.
Některé obchody naopak ceny na čas zvýší, aby je pak mohly snížit na původní hladinu a vydávat tento rozdíl za slevu.
Hostem moderátorky Zuzany Burešové byl mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.