Využíváte povánočních slev?

6. leden 2015
Radiofórum

Magické heslo sleva ve spojení s procentuálním vyjádřením snížení ceny je momentálně nejčastějším reklamním motivem. Vánoční výzdobu v obchodech vystřídaly nepřehlédnutelné poutače informující o výprodejích.

Tato obchodní taktika ovlivňuje chování zákazníků, kteří odkládají nákupy na povánoční období. Jsou lednové ceny skutečně tak výhodné, jak tvrdí obchodníci?

Ekonomicky atraktivní taktika obchodníků udělala z ledna druhý nejvýdělečnější měsíc v roce. Zákazníci si na výprodeje zvykli, a možná právě proto řada lidí našla pod stromečkem obálku s finančním obnosem.

Počítáme s povánočními slevami? Je nakupování v lednu skutečně tak výhodné?

V posledních letech se objevil nový trend, kdy slevy začínají těsně před Štědrým dnem, a to nejen v kamenných obchodech, ale i e-shopech, kde dosahují až 80 % z původní ceny.

Odborníci radí, aby zákazník dobře zvážil každý nákup a nepodléhal tlaku.

Objevují se totiž falešné výprodeje, kdy obchodníci označují slovem sleva nezlevněné věci.

Některé obchody naopak ceny na čas zvýší, aby je pak mohly snížit na původní hladinu a vydávat tento rozdíl za slevu.

Hostem moderátorky Zuzany Burešové byl mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

autoři: zbu , Markéta Vozková
Spustit audio