Potácím se mezi euforií, melancholií až depresí, prozrazuje divadelní režisérka Burešová
„Divadlo je o pátrání po tom, kdo jsme. Mám v sobě různé polohy, potácím se mezi euforií, melancholií až depresí a myslím, že tak je to i ve světě a v životě. U mě se to tedy tak střídá i na divadle a snažím se to ukazovat i divákům,“ říká Hana Burešová, divadelní režisérka a umělecká vedoucí Divadla v Dlouhé.
V Hovorech vzpomíná na své začátky na různých divadelních scénách i spolupráci s herci a dalšími tvůrci. V čem je kouzlo velkého jeviště a co naopak přináší komorní scéna? Jak vnímala nové možnosti v divadelní kultuře po změně režimu po roce 1989? Moderuje Ondřej Konrád.
Související
-
Režisér je osamělý běžec. Jem ráda v kolektivu, kterému jde o stejnou věc, říká režisérka Burešová
„Když mi oznámili, že jsem získala Cenu Ministerstva kultury, zpotila jsem se hrůzou, znamenalo to vylézt na jeviště,“ říká ředitelka Divadla v Dlouhé Hana Burešová.
-
Režisérka Hana Burešová a dramaturg Štěpán Otčenášek spoluzaložili Divadlo v Dlouhé
Hana Burešová a Štěpán Otčenášek osvětlí východiska své práce. Nejdřív přiblíží, jak éra předchozí scény ovlivnila vnímání Divadla v Dlouhé.
-
Hana Burešová: Nikdy se mi nedařilo být zdrženlivá
Rozhovor o divadelní režii jako celoživotní lásce, o touze někam patřit, o tom, že inspirativní hra musí mít v první řadě silné téma.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka