Nemá smysl herce nutit, aby zahrál přesně to, co chci. Jde mi o dohodu, tvrdí divadelní režisérka Mašková
Barbora Mašková poprvé režírovala profesionální soubor ještě jako studentka DAMU. Šlo o prestižní a známou scénu Divadla na Vinohradech v Praze. „Bylo to trochu o nervy, ale člověk se zas hrozně moc naučí, když si musí stoupnout před Pavla Rímskeho, který ví, co divadlo obnáší,“ říká v pořadu Hovory.
„Nemůžu mu začít vysvětlovat, jak má divadlo dělat, musíme se prostě dohodnout. Myslím, že to byla dobrá průprava pro jakoukoli další práci,“ dodává.
Čtěte také
„Cílím na to, že se musíme dohodnout na tvaru inscenace. Má práce je přesvědčit herce o tom, že to, jak to chci, je dobře. Není smysluplné někoho nutit a znásilňovat, že to bude přesně podle mě. To je ve výsledku málokdy dobré.“
Kromě dvou inscenací na Vinohradech se teď hrají hry Maškové také v Divadelním spolku Kašpar nebo v Divadle Na Rejdišti, kde tvoří se studenty pražské konzervatoře.
V Hovorech popisuje i to, jak odlišná je spolupráce s mladými herci, kteří jsou křehcí a zásadně do jejich života – ale i do jejich fungování v divadle – vstupuje tíživá situace ve společnosti nebo ve světě. Ptá se Tatiana Čabáková.
Související
-
Hrdinky. Inscenaci představuje běloruská režisérka Palina Dabravolskaja
Kdo jsou hrdinky všedního dne? Ženy, které vychovávají děti, pečují o domácnost, o pacienty, nebo ženy, které svým jednáním přesahují hranice ženám vymezených rolí?
-
Idiot jako film. Divadelní režisérka Daniela Špinar natočila snímek v kulisách Stavovského divadla
Kníže Myškin jakožto postava, která stále doufá i miluje, je hlavním hrdinou filmu Idiot. Na místo původní plánované divadelní inscenace ho zrežírovala Daniela Špinar.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka