Nemá smysl herce nutit, aby zahrál přesně to, co chci. Jde mi o dohodu, tvrdí divadelní režisérka Mašková

Poslechněte si celé Hovory Tatiany Čabákové
Barbora Mašková poprvé režírovala profesionální soubor ještě jako studentka DAMU. Šlo o prestižní a známou scénu Divadla na Vinohradech v Praze. „Bylo to trochu o nervy, ale člověk se zas hrozně moc naučí, když si musí stoupnout před Pavla Rímskeho, který ví, co divadlo obnáší,“ říká v pořadu Hovory.
„Nemůžu mu začít vysvětlovat, jak má divadlo dělat, musíme se prostě dohodnout. Myslím, že to byla dobrá průprava pro jakoukoli další práci,“ dodává.
Čtěte také
„Cílím na to, že se musíme dohodnout na tvaru inscenace. Má práce je přesvědčit herce o tom, že to, jak to chci, je dobře. Není smysluplné někoho nutit a znásilňovat, že to bude přesně podle mě. To je ve výsledku málokdy dobré.“
Kromě dvou inscenací na Vinohradech se teď hrají hry Maškové také v Divadelním spolku Kašpar nebo v Divadle Na Rejdišti, kde tvoří se studenty pražské konzervatoře.
V Hovorech popisuje i to, jak odlišná je spolupráce s mladými herci, kteří jsou křehcí a zásadně do jejich života – ale i do jejich fungování v divadle – vstupuje tíživá situace ve společnosti nebo ve světě. Ptá se Tatiana Čabáková.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.