Každým týdnem ztrácíme hodně peněz z rezerv, trh se výrazně pročistí, myslí si podnikatel Dlouhý

12. březen 2020

Podnikatel roku 2019 a zakladatel velmi úspěšného start-upu Kiwi.com Oliver Dlouhý se snaží uvědomovat si, že nemá vždycky pravdu, a prý nechce pracovat s lidmi, kteří by se mu báli říct svůj názor.

„Šíření koronaviru pociťujeme hodně. Kiwi.com je ale na druhou stranu kapitálově silná firma, takže máme nějaké rezervy a investory, kteří jsou ochotní nás podržet,“ shrnuje situaci Dlouhý.

Čtěte také

Výpadek oproti loňskému roku prý v tuto chvíli činí 40 % a stále se zvyšuje. „Každým týdnem ztrácíme z rezerv hodně peněz, ale rezervy máme na mnoho měsíců.“ Ani nejčernější scénáře, se kterými firma pracuje, by tedy podle zakladatele portálu neměly být likvidační.

Dlouhý říká, že se na krizi z pohledu podnikání snaží dívat pozitivně. „Vnímáme to tak, že trh se výrazně pročistí.“ Toho, že by lidé přestali dlouhodobě cestovat, se ale neobává.

Od dveří ke dveřím

I kdyby ale podobná situace přeci jen nastala, neznamenalo by to zřejmě úplnou katastrofu. Původně prodejní portál letenek už se totiž začal rozšiřovat i na pozemní dopravu (vlaky a autobusy) a aktuálně dokonce interně testuje takzvanou „door to door“ strategii, v rámci které se zapojí místní dopravci a dovezou zákazníka třeba do práce.

Máme už 120 evropských vlakových a autobusových dopravců a chceme jít dál.
Oliver Dlouhý

Aktuální podíl, který má Oliver Dlouhý ve firmě s miliardovým obratem, činí asi 22 %. A prodávat se ho nechystá. „Zatím rozhodně prodávat nechci, ale dovedu si představit, že si svůj podíl nechám rozředit, aby bylo na další investice a firma mohla růst,“ uzavírá.

Poslechněte si celý rozhovor Barbory Tachecí s Oliverem Dlouhým. Mluvili také třeba o tom, jak funguje v podnikání intuice.

autoři: Barbora Tachecí , marz

Související