Jak rozpoznáváte novinářskou kachnu?
Přibývá podle vás v médiích novinářských kachen?
Divil by se Baron Prášil, kdyby si přečetl nějaké z posledních novinářských kachen?
Byl to totiž on, kdo krmil kachny způsobem, který do historie přinesl výraz pro něco, čím se už přes 300 let označuje neověřená, senzační, skandální a často nepravdivá zpráva.
Kdy jste naposledy nějakou takovou zachytili? Máte pocit, že se jich v médiích objevuje víc a víc?
Mnozí lidé mají zkušenost, že si v novinách přečetli mylný údaj o události, kterou osobně prožili, nebo o osobě, kterou znali (třeba špatné datum, jméno...) a tuto chybu poté přebírala další a další média.
Je to trend, který se v budoucnu stane normou? Jsou novinářské kachny pouštěny do života jako vtípek nebo jako důsledek omylu?
Jsou nová média pro jejich existenci živnou půdou? Jak je vnímá starší a mladší generace? A jak jsme na tom s důvěrou v to, co nám naservírují média? Jaký důsledek může mít, pokud bychom v budoucnu čerpali informace pouze z internetu?
Hostem moderátorky Patricie Strouhalové byl v pondělním Radioforu vedoucí studijního oboru Studia nových médií na Karlově univerzitě v Praze, mediální expert na sociální média Josef Šlerka.