Co pro vás znamená „retro“?

Pod pojmem retro si může každý představit něco jiného. Záleží na věku i vkusu. Na nostalgii se dá i slušně vydělávat. Důležitou roli hraje pochopitelně design.

Pokud je vám přes čtyřicet, možná Vás pobaví marketingová akce s mlékem v pytlíku, které se takto prodávalo v 70. a 80. letech minulého století. A módu kalhot do zvonu zažijete potřetí. Pokud je Vám pětadvacet, můžete za retro považovat už hudbu z devadesátých let, která bude pro Vaše prarodiče stále novinkou.

Vzpomínání a nostalgie po věcech z minulosti je do velké míry přirozená a pochopitelná. Snad i proto je osvědčeným předmětem marketingu a šancí pro byznys. U drahého nábytku i spotřebního zboží, v gastronomii, médiích, všude. Televize nabízejí normalizační seriály a někdo si k nim třeba osmaží sekanou. Je to retro anebo není?

Co pro Vás toto slovo znamená? Které retro máte rádi a které Vám vadí? A má mít obchod s nostalgií nějaké meze?

Hostem Lucie Vopálenské bude od 19 hodin a 10 minut designér studia Olgojchorchoj a vysokoškolský pedagog Jan Němeček.

Pokud chcete říct svůj názor do vysílání, vyplňte náš formulář a my vám zavoláme! Svůj názor můžete napsat do diskuse pod článkem.