Vzniká spousta věcí, které pracují s pohyblivým obrazem, ale filmy to nejsou, vysvětluje performer Blažíček
„Klasická kinematografická kultura je dnes upozaděná a pod tlakem dominantních filmových studií, která zabírají většinu trhu. Proti tomu stojí kultura pohyblivého obrazu, která má umělečtější ambice. Nemáte tolik omezujících faktorů jako třeba ekonomické tlaky. Taková díla se pak distribuují jiným způsobem než v kinech,“ myslí si audiovizuální performer a vedoucí Centra audiovizuálních studií na FAMU Martin Blažíček.
Čtěte také
„V ,nultých letech‘ mě bavilo formátovat filmový obraz pomocí elektronických médií do živých performancí. Nikdy neexistoval film ve finálním tvaru, spíš šlo o dílo s charakterem časové skulptury, kterou tvoříte přímo na jevišti. Vzniká spousta věcí, které pracují s pohyblivým obrazem, ale nejde o filmy – spíš jde o něco jako hudební improvizace,“ vysvětluje.
Proč by studenti filmových věd a oborů měli experimentovat s obrazem? A co je experimentální film, když ne žánr? Poslechněte si středeční Hovory Lenky Buriánkové.
Související
-
Minimaraton elektronické hudby 2021 #1
Záznamy koncertních performancí Minimaratonu elektronické hudby na festivalu Ostravské dny 2021.
-
Básnické čtení je přežitek. Budoucnost je bodyart, performance a sound
Saša Michailidis se ptá dramaturga Divadla Oskara Nedbala v Táboře, básníka Libora Staňka a básnířky, literární recenzentky Kláry Krásenské.
-
Divadlo, nebo přednáška? Performance lecture je výzvou pro diváka i pro tvůrce
Inscenace RAF RAF RAF i Indián v ohrožení pracují s formátem performativní přednášky. Čím láká tvůrce a jak na něj reagují diváci? ArtCafé moderuje Hanka Malaníková.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.