Všichni jsme doma a chceme odpočívat. Zájem o domácí spa je rekordní, říká šéfka USSPA Kadlecová

25. duben 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Vířivka je vhodná také pro rehabilitaci

„Priority se změnily. Trend domácí relaxace je sice dlouhodobý, ale teď se to zintenzivnilo tím, že jsme všichni zůstali doma a všichni potřebujeme odpočívat, přijít na jiné myšlenky,“ vysvětluje Kateřina Kadlecová, spolumajitelka a generální ředitelka firmy USSPA. Ta vyrábí vířivky a bazény a rok 2020 pro ni byl nečekaně rekordní. „Lidé zjistili, že to nejdůležitější je to, co mají doma: rodina a to, jak to mají doma zařízené, aby tam mohli dobře trávit život. A zdraví.“

Podle Kadlecové jde o celosvětový trend. Zatímco na začátku března se obchod takřka zastavil, o pár měsíců později se obor s domácím spa přehoupl do rekordních čísel.

Čtěte také

„Nejprve to bylo o úvaze zákazníků, kteří o domácím spa už někdy uvažovali, a když nemohli na dovolenou, rozhodli se investovat do toho, co jim bude sloužit i další roky. Takže to bylo jen urychlení rozhodnutí. Ale pak přišli noví zákazníci, kteří si hodně kompenzovali práci cestováním a dovolenou a teď hledali nové způsoby,“ popisuje Kadlecová a pokračuje: 

„A přišli i další lidé, kteří se nejdřív nedívali po našich produktech, které jsou sice prémiové, ale pojí se s tím kvalita. To je další důležitý trend: příklon k hodnotám, ke kterým patří i kvalita, trvanlivost, zdraví. Příklon k domácí relaxaci je dobrý trend, protože to je právě příklon k prevenci a zdraví.“

Jiná krize než v roce 2008

Podle Kadlecové je tak koronavirová krize odlišná od té finanční v roce 2008. 

„Tehdy to byla krize důvěry, lidé nevěděli, co bude, a proto se rozhodli nedávat peníze do něčeho, co je zbytné. Protože bez vířivky žít můžete. A to je rozdíl oproti přítomnosti, kdy chcete žít líp, protože v okolí to stojí za houby a nemůžete ven. A jedna z jistot je, že půjdete domů, vlezete si do vířivky a je vám tam hezky a zapomenete na celý svět.“

Čtěte také

Kadlecová vede rodinnou firmu USSPA zhruba deset let. Podnikání jí předal její otec. 

„Udělal to ve vážně dobrou dobu, i když od tak akčního šedesátníka to tehdy nikdo nečekal. Dohodli jsme se, že je to opravdu konec, že nebude chodit na inspekce. A on se, jak to sám říká, vzdal své důležitosti, to bylo to nejtěžší,“ přiznává Kadlecová s tím, že právě to může být poselstvím pro další rodinné firmy.

Jak se připravit na krizi? A jak v ní reagovat? Poslechněte si, co radí Kateřina Kadlecová v pořadu Řečí peněz.

Spustit audio

Související