Všichni jsme doma a chceme odpočívat. Zájem o domácí spa je rekordní, říká šéfka USSPA Kadlecová
„Priority se změnily. Trend domácí relaxace je sice dlouhodobý, ale teď se to zintenzivnilo tím, že jsme všichni zůstali doma a všichni potřebujeme odpočívat, přijít na jiné myšlenky,“ vysvětluje Kateřina Kadlecová, spolumajitelka a generální ředitelka firmy USSPA. Ta vyrábí vířivky a bazény a rok 2020 pro ni byl nečekaně rekordní. „Lidé zjistili, že to nejdůležitější je to, co mají doma: rodina a to, jak to mají doma zařízené, aby tam mohli dobře trávit život. A zdraví.“
Podle Kadlecové jde o celosvětový trend. Zatímco na začátku března se obchod takřka zastavil, o pár měsíců později se obor s domácím spa přehoupl do rekordních čísel.
Čtěte také
„Nejprve to bylo o úvaze zákazníků, kteří o domácím spa už někdy uvažovali, a když nemohli na dovolenou, rozhodli se investovat do toho, co jim bude sloužit i další roky. Takže to bylo jen urychlení rozhodnutí. Ale pak přišli noví zákazníci, kteří si hodně kompenzovali práci cestováním a dovolenou a teď hledali nové způsoby,“ popisuje Kadlecová a pokračuje:
„A přišli i další lidé, kteří se nejdřív nedívali po našich produktech, které jsou sice prémiové, ale pojí se s tím kvalita. To je další důležitý trend: příklon k hodnotám, ke kterým patří i kvalita, trvanlivost, zdraví. Příklon k domácí relaxaci je dobrý trend, protože to je právě příklon k prevenci a zdraví.“
Jiná krize než v roce 2008
Podle Kadlecové je tak koronavirová krize odlišná od té finanční v roce 2008.
„Tehdy to byla krize důvěry, lidé nevěděli, co bude, a proto se rozhodli nedávat peníze do něčeho, co je zbytné. Protože bez vířivky žít můžete. A to je rozdíl oproti přítomnosti, kdy chcete žít líp, protože v okolí to stojí za houby a nemůžete ven. A jedna z jistot je, že půjdete domů, vlezete si do vířivky a je vám tam hezky a zapomenete na celý svět.“
Čtěte také
Kadlecová vede rodinnou firmu USSPA zhruba deset let. Podnikání jí předal její otec.
„Udělal to ve vážně dobrou dobu, i když od tak akčního šedesátníka to tehdy nikdo nečekal. Dohodli jsme se, že je to opravdu konec, že nebude chodit na inspekce. A on se, jak to sám říká, vzdal své důležitosti, to bylo to nejtěžší,“ přiznává Kadlecová s tím, že právě to může být poselstvím pro další rodinné firmy.
Jak se připravit na krizi? A jak v ní reagovat? Poslechněte si, co radí Kateřina Kadlecová v pořadu Řečí peněz.
Související
-
Pražská burza slaví 150 let. „Teď nám pomohly vládní stimuly, klesat nebudeme,“ říká její šéf Koblic
„Hlavní důvod, proč burzy po celém světě rostou, jsou vládní stimuly, které převádí další peníze do ekonomiky. A ty peníze ve velké většině končí na akciovém trhu.“
-
Otevřenost, komunikace a být lidem co nejblíž, popisuje vinařství Sonberk, jak zvládá dobu pandemie
Uzavřené restaurace se dotkly i byznysu vinařů, kteří si museli najít jinou cestu k zákazníkům. Řeší to i vinařství Sonberk, které loni získalo už podruhé prestižní titul.
-
Jízdních kol bude na trhu málo. Zdraží hlavně levné bicykly a kola pro děti, varuje expert Raufer
Vyrazit v době lockdownu na kolo? Výrobci se potýkají s krizí i závislostí na produkci v Asii. A proto panuje nejistota, zda bude vůbec co prodávat, varuje Martin Raufer.