České firmy mají leckdy unikátní know-how, ale chybí jim hrdost a sebedůvěra, soudí investorka

28. březen 2021

Jana Moravová stojí v čele investiční skupiny Thein a zajímá se o to, jaký je potenciál špičkových technologických firem v Česku. „Mnoho fitem už svoji hodnotu zná, ale pro ty, které vznikly třeba v devadesátých letech, to jaksi není důležité. Přitom mají odborníky, kteří se udržují v obraze, a to ve vysoce konkurečním prostředí IT firem, kde je konkurence globální. Často ale potřebují nový impulz,“ míní Moravová a mluví o tom, že ve virtuálním prostředí dnes probíhá válka.

Co taková válka představuje? V čem jsou české firmy výjimečné? Poslechněte si celý rozhovor.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.