Těšíte se na povánoční slevy? Dnes si povíme, proč by bylo moudré ještě chvíli vydržet. / Are you looking forwards to the after Christmas sales? Today we’ll uncover, why it might be wise to wait a while longer.

29. prosinec 2015

Největší audioportál na českém internetu

Adam’s Mish Mash | Foto: Vladimír Staněk

Těšíte se na povánoční slevy? Dnes si povíme, proč by bylo moudré ještě chvíli vydržet. / Are you looking forwards to the after Christmas sales? Today we’ll uncover, why it might be wise to wait a while longer.

Hello and welcome. But welcome where? Well I’ll let you guess and you have exactly three guesses…oh it’s Adam’s Mish Mash. Sorry I didn’t let you answer but I always get so excited. And today it is me here with you, Adam Snellgrove. And what is it, that we do here? Well we chat about interesting stuff and we chat in two languages. English and Czech. What do you think about that?

Tak už je konečně po Vánocích a jistě si nyní říkáte, zda-li by nebylo bývalo lepší počkat a koupit dárky až po Vánocích, kdy zcela jistě budou mnohem levnější, ale zdání klame. Na to, aby jste našli lepší ceny by jste si museli potencionálně počkat třeba i týdny, protože obchody stejně jako minulý rok slevy buďto předstírají anebo je prostě nedělají. A dnes si povíme pár takových triků, na které se vás firmy budou pokoušet nalákat.

Finally Christmas is over and you might be thinking, if it wouldn’t have been better to wait and buy all the presents after Christmas, when they would surely be cheaper but looks deceive. For better prices, you would have to potentially wait a couple of weeks, maybe more, because stores, same as last year, either pretend sales or simply don’t have them at all. And today we’ll talk about some of the tricks companies use to try and lure you in.

Velice časté je takzvané kosmetické zlevnění, kdy prodejce neuvěřitelně navýší cenu produktu a pak produkt velkoryse zlevní, ale buďto je faktické zlevnění mizivé anebo naopak dokonce dojde k zdražení. Takové zacházení však není nelegální, protože ceny si může každý obchod určovat sám a tím pádem je takové zlevnění nepostižitelné.

Very often you’ll find so called cosmetic sales, where the seller hikes the price of the product incredibly and then he graciously cuts the price of the product back down thus creating an illusion of a sale, but either the discount is nearly non-existent or it is even more expensive. But such practice is not illegal, because every shop can move their prices as they like and thus such discounts are unassailable.

Také může obchod tvrdit, že má slevy 80% procent, ale tyto slevy se budou týkat jen minima sortimentu a to ještě takového, o které není takový zájem. Ale když vás již do své prodejny dostane, zvyšuje si tím šance prodeje. Pro porovnávání cen můžete použít například stránky karsa-monitor.cz

Also a shop may claim, that they have 80% discounts but this may only apply to limited products and those are also probably the ones you are not looking for. But once they have you in their store, they greatly heighten their odds for a sale. For price comparisons you can visit karsa hyphen monitor.cz

And that is all for now but to find out more, check out www.rozhlas.cz/plus but if you didn’t understand this episode, then you should stick a 90% discount price tag on your forehead and hope for the best.

autor: Adam Snellgrove