Rozvoj potenciálu předškoláků je nejlepší sociální investicí, říká ředitelka Platformy pro včasnou péči

26. srpen 2024

Školky a další předškolní zařízení pomáhají znevýhodněným dětem snížit riziko pozdějších problémů ve škole, zároveň fungují jako prevence nezaměstnanosti nebo kriminality. Úspěch ve vzdělávání v Česku silně závisí na tom, v kterém regionu se dítě narodí a jaké sociální postavení mají jeho rodiče. Děti z chudšího prostředí zaostávají více než v některých postkomunistických zemích. (Repríza z května 2024.)

Zlepšení výsledků znevýhodněných dětí je přitom jedna z nejvýnosnějších investic, které může stát udělat, uvádí analýzy PISA a PAQ Research.

Moderátorka: Daniela Vrbová
Editorka: Markéta Vozková
Sound design: Jaroslav Pokorný
Hlavní hostka epizody: Kateřina Sirotková, ředitelka Platformy pro včasnou péči

„Jedno z těch řešení, které má kvalitativní vliv, je, když spolupracují mateřské školy, zřizovatel a sociální služby na tom, aby všechny děti byly zapsány do mateřské školy co nejdříve a aby měly co nejstabilnější docházku. Pokud mateřská škola poskytuje kvalitní služby, je možné říci, že bylo uděláno maximum pro to, aby pak děti uspěly v dalším vzdělávání,“ říká Kateřina Sirotková, ředitelka Platformy pro včasnou péči.

Poslechněte si celý pořad v audiozáznamu. 

Spustit audio

Související