Rok s covidem v Česku. Co všechno se změnilo a jak se s tím umíme vypořádat? Odpoví Speciály Plusu

Třetina rodičů nerozumí učivu druhého stupně základní školy, své děti tak vzdělávat nemohou

1. březen 2021

Největší audioportál na českém internetu

Žáci základní školy (ilustrační foto) | Foto: Michaela Danelová, Český rozhlas, Český rozhlas

Děti už se vzdělávají doma prakticky rok a jejich přirozená motivace klesá. Klesá ale i autorita rodičů a jejich síla své potomky motivovat, upozorňuje psycholog Radek Ptáček. „Rodič musí udržet nějakou strukturu a řád a nenechat v tom dítě samo.“

Jako problematický se ukázal také předpoklad, že rodiče dlouhodobě zvládnou roli učitelů. Zvlášť ve znevýhodněných rodinách s omezeným přístupem k internetu a výukovým materiálům.

Čtěte také

„Specifikem znevýhodněných rodin je to, že rodiče často ty kompetence nemají – mají jen základní nebo nedokončené vzdělání. Dělali jsme si průzkum mezi 800 rodiči a ukázalo se, že třetina jich skutečně vůbec nerozumí tomu, co se na druhém stupni učí,“ popisuje situaci některých rodin ředitel vzdělávacího programu Varianty v organizaci Člověk v tísni Tomáš Habart.

Co si odnese české školství z událostí posledního roku? Jak jsou na tom děti ze sociálně vyloučených rodin? Poslechněte si Speciál Šárky Fenykové.

Mohlo by vás zajímat