Letní aktivity podpoříme, zkracování prázdnin se ale nechystá, ubezpečuje ministr školství Plaga
Distanční výuka zvýraznila rozdíly v úrovni vzdělání mezi žáky i jednotlivými školami. K řešení dílčích potíží je podle ministerstva školství ideální léto. To ale neznamená, že se letní prázdniny zkrátí, zdůrazňuje ministr Robert Plaga (za ANO): „Mohu posluchače ubezpečit, že ministerstvo nic takového neplánovalo a neplánuje.“ Resort ale bude ze svých zdrojů dotovat prázdninové aktivity zaměřené na resocializaci a doučování. Žadatelé by měli dostat jednotný příspěvek.
Ministerstvo má aktuálně na tuto agendu k dispozici 100 milionů korun. Pro uspokojení všech zájemců ale potřebuje dalších 170 milionů.
Čtěte také
„Budu se teď intenzivně snažit získat další finance, protože si myslím, že jsou to správně směřované prostředky. Pevně doufám, že další prostředky po jednání s premiérem a ministryní financí získám a budou moci být uspokojeni všichni zájemci,“ říká šéf resortu školství Robert Plaga (za ANO).
Letní kempy jsou ale jen začátek, upozorňuje ministr: „Máme vyčleněno 250 milionů korun, které budeme cíleně dávat do škol a budeme posilovat jejich rozpočty pro adaptační pobyty, doučování. A zároveň jsem rád, že vláda schválila návrh do Národního plánu obnovy, kde na tyto aktivity a do problematických regionů budou směřovat další prostředky v řádu miliard.“
Plošné zkrácení prázdnin nepovažuje Plaga za dobrý nápad: „Téma zkracování letních prázdnin tu bylo i minulý rok. My jsme vysvětlovali, proč to není rozumný krok, a jsme rádi, že se k našemu konzistentnímu stanovisku připojily další profesní organizace.“
Kdo potřebuje podpořit?
Čtěte také
Důležitou úlohou pro ministerstvo i jednotlivé vzdělávací instituce bude teď podle ředitele Pražského inovačního institutu Bohumila Kartouse vytipovat děti, které pochází z nejzranitelnějšího prostředí a jichž se nejvíc dotkla skutečnost, že nemohly navštěvovat školu.
Ministerstvo má prostřednictvím České školní inspekce identifikováno zhruba 900 škol, které nezvládly distanční výuku tak, jak se předpokládalo, tvrdí Kartous. Upozorňuje ale, že i lépe hodnocené školy navštěvují žáci, kteří budou pomoc potřebovat.
Robert Plaga, za ANO, ministr školství
Luboš Zajíc, člen rady Asociace ředitelů ZŠ, ředitel ZŠ Pečky
Hana Chalušová, zástupkyně Fóra rodičů
Bohumil Kartous, ředitel Pražského inovačního institutu
„V celé republice budou nepochybně případy dětí, které tu podporu budou potřebovat proto, že jejich rodinné zázemí jim během dlouhých měsíců neumožnilo udržet krok s ostatními,“ uzavírá.
Poslechněte si celý audiozáznam Speciálu Šárky Fenykové.
Související
-
Návrat dětí do škol? Hrůzou mi vstávají vlasy na hlavě, hektičnost je šílená, tvrdí ředitel Vyhňák
Od 17. května se bez nutnosti rotace vrátí do škol všechny děti na prvním stupni. O druhém stupni se bude rozhodovat podle epidemické situace v krajích.
-
Co brání zavedení přesnějších PCR testů do škol?
Povinné testování dětí ve školách znovu rozvířilo diskusi o vypovídací hodnotě antigenních testů na covid-19. Za jakých okolností by je mohly nahradit přesnější PCR testy?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.