Klienti chtějí nejčastěji něco, co ještě nikdo nemá, nejlíp s wow efektem, říká designérka Handlová

21. září 2023

„Když jsem nastoupila do designové a sklářské společnosti, trochu jsem doufala, že budu nejdřív navrhovat malé objekty: světla na stůl, něco pro soukromé rezidence. Ale můj úplně první projekt bylo kasino v Koreji, kde měli 30metrovou kopuli, kam věšeli mandalu. Tehdy jsem ho nakonec nezískala, ale byla jsem hozena do vody,“ popisuje bývalá designérka firmy Lasvit Kateřina Handlová.

„První realizovaný projekt pak byl v Dubaji, kde jsem dělala 120metrovou plastiku. I proto jsem se pak etablovala jako designérka velkých projektů,“ dodává.

Čtěte také

Na Blízkém východě žila čtyři roky a pro klienty navrhovala například velké světelné sochy. „Nejvíc mne na tom vždy baví ta výzva, vymýšlení konstrukce projektu. Mou limitací je přitom sklo, respektive jeho rozměry. Pro představu: Největší prvek, který můžeme v huti vyrobit, je v průměru 40centimetrová skleněná koule,“ popisuje.

„Tohle když pak dáte do ohromného prostoru letiště nebo nákupního centra, úplně se ztratí. Vždy bylo to nejdůležitější vymyslet, aby plastika byla monumentální, fungovalo to technologicky i technicky, dalo se to vyrobit a ještě se to neztratilo v prostoru,“ říká designérka.

Klienti po designérce úplně nejčastěji chtějí něco, co ještě nikdo neviděl, co ještě nikdo nemá.

Čtěte také

„Něco naprosto nového, co má ,wow efekt‘. Myslím, že se mi to i dařilo. Snažila jsem se neosvětlovat prostor, ale o světla dekorativní, takže jsou to spíš světlené sochy než svítidla.“

„Často jde o přidanou hodnotu k vlastnímu prostoru. Například v hotelových halách je to něco, co by si měl návštěvník pamatovat, mělo by ho to uchvátit, aby to pak sdílel na sítích a co přitáhne i další návštěvníky.“

Víc se dozvíte a audiozáznamu pořadu Hovory Tatiany Čabákové.

Kateřina Handlová, designérka a její kolekce váz
Spustit audio

Související