Klienti chtějí nejčastěji něco, co ještě nikdo nemá, nejlíp s wow efektem, říká designérka Handlová
„Když jsem nastoupila do designové a sklářské společnosti, trochu jsem doufala, že budu nejdřív navrhovat malé objekty: světla na stůl, něco pro soukromé rezidence. Ale můj úplně první projekt bylo kasino v Koreji, kde měli 30metrovou kopuli, kam věšeli mandalu. Tehdy jsem ho nakonec nezískala, ale byla jsem hozena do vody,“ popisuje bývalá designérka firmy Lasvit Kateřina Handlová.
„První realizovaný projekt pak byl v Dubaji, kde jsem dělala 120metrovou plastiku. I proto jsem se pak etablovala jako designérka velkých projektů,“ dodává.
Čtěte také
Na Blízkém východě žila čtyři roky a pro klienty navrhovala například velké světelné sochy. „Nejvíc mne na tom vždy baví ta výzva, vymýšlení konstrukce projektu. Mou limitací je přitom sklo, respektive jeho rozměry. Pro představu: Největší prvek, který můžeme v huti vyrobit, je v průměru 40centimetrová skleněná koule,“ popisuje.
„Tohle když pak dáte do ohromného prostoru letiště nebo nákupního centra, úplně se ztratí. Vždy bylo to nejdůležitější vymyslet, aby plastika byla monumentální, fungovalo to technologicky i technicky, dalo se to vyrobit a ještě se to neztratilo v prostoru,“ říká designérka.
Klienti po designérce úplně nejčastěji chtějí něco, co ještě nikdo neviděl, co ještě nikdo nemá.
Čtěte také
„Něco naprosto nového, co má ,wow efekt‘. Myslím, že se mi to i dařilo. Snažila jsem se neosvětlovat prostor, ale o světla dekorativní, takže jsou to spíš světlené sochy než svítidla.“
„Často jde o přidanou hodnotu k vlastnímu prostoru. Například v hotelových halách je to něco, co by si měl návštěvník pamatovat, mělo by ho to uchvátit, aby to pak sdílel na sítích a co přitáhne i další návštěvníky.“
Víc se dozvíte a audiozáznamu pořadu Hovory Tatiany Čabákové.
Související
-
Svým způsobem je každý můj obraz autoportrét, říká malířka a designérka Eva Maceková
Říká o sobě, že je klidná povaha. Někde uvnitř ní ale žijí i pekelník a hravé dítě. Řádit je ale nechává i v jiných médiích – třeba na malířském plátně.
-
Vibrátor nebo tramvaj? Oboje musí dobře fungovat a skvěle vypadat, říká designérka Marešová
Jméno designérky Anny Marešové je spojeno s erotickými pomůckami, ale i tramvají T3 Coupé nebo lanovkou na Petřín.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.