Je pivo součástí naší národní identity?
Před 120 lety byl v Českých Budějovicích založen Český akciový pivovar, od roku I967 Budějovický Budvar. Spolu s plzeňským Prazdrojem proslavil zlatavý mok zdejší provenience po celém světě.
A zájem o české pivo v zahraničí stoupá i dnes. Je opravdu výjimečné?
Konkurence je obrovská, přesto u nás pivo vaří firmy všech velikostí, kláštery i jednotlivci. Jde o tradici, jež je součástí naší národní identity?
Stále patříme k zemím s nejvyšší spotřebou piva na hlavu. Průměrný obyvatel Česka vypije ročně 144 litrů. Mění se však preference spotřebitelů. Dlouhodobě roste zájem o ležáky a v posledních letech i o speciály a pivní mixy.
Konzumenti současně pečlivě zvažují, zda navštívit restauraci nebo si koupit v supermarketu levné pivo domů. Měli bychom zdejší pivní a hospodskou kulturu podporovat, nebo ji omezovat?
Hostem Lucie Vopálenské v pořadu Radiofórum ve středu 15. dubna v 19:10 byl Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.