Je pivo součástí naší národní identity?

15. duben 2015
Radiofórum

Před 120 lety byl v Českých Budějovicích založen Český akciový pivovar, od roku I967 Budějovický Budvar. Spolu s plzeňským Prazdrojem proslavil zlatavý mok zdejší provenience po celém světě.

A zájem o české pivo v zahraničí stoupá i dnes. Je opravdu výjimečné?

Konkurence je obrovská, přesto u nás pivo vaří firmy všech velikostí, kláštery i jednotlivci. Jde o tradici, jež je součástí naší národní identity?

Stále patříme k zemím s nejvyšší spotřebou piva na hlavu. Průměrný obyvatel Česka vypije ročně 144 litrů. Mění se však preference spotřebitelů. Dlouhodobě roste zájem o ležáky a v posledních letech i o speciály a pivní mixy.

Konzumenti současně pečlivě zvažují, zda navštívit restauraci nebo si koupit v supermarketu levné pivo domů. Měli bychom zdejší pivní a hospodskou kulturu podporovat, nebo ji omezovat?

Hostem Lucie Vopálenské v pořadu Radiofórum ve středu 15. dubna v 19:10 byl Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů.

autoři: luv , Markéta Vozková
Spustit audio