Co je skutečně ekologické zboží nebo služba aneb jak poznáte, že nejde o greenwashing
Poptávka po zboží a službách šetrných k životnímu prostředí i našemu zdraví roste a s tím bohužel i tzv. greenwashing – tedy ekologické přikrášlování. Firmy své produkty a služby s oblibou označují předponami eko, bio nebo green a opatřují je vlastními certifikáty o domnělé udržitelnosti nebo tvrzeními, že jsou ekologické. Evropský parlament proto v lednu schválil zákon, který greenwashing zakazuje.
Které ekologické značky jsou ty pravé a ověřené, kdo je vydává a jak je poznáme? A jak funguje ekologický hotel oproti tomu konvenčnímu?
V Natuře s Tomášem Kažmierskim a Danielem Hájkem z ministerstva životního prostředí, Vladimírem Víškem z iniciativy NoGreenwashing! a ředitelkou jediného hotelu v Praze, který je držitelem celoevropského certifikátu Ecolabel Gabrielou Prachařovou to zjišťovala Markéta Ševčíková.
Související
-
Greenfluencerka: Většina tvrzení fast fashion značek o jejich udržitelnosti jsou lži a vágní fráze
O udržitelnost v módním průmyslu se dnes už starají i známé fast fashion značky. Anebo jde jen o greenwashing, lživé kampaně značek, jejichž produkce má závažné dopady?
-
Invaze výrobků, označených jako eko končí. Europarlament schválil zákon zakazující greenwashing
Greenwashing už pronikl do všech odvětví obchodu i průmyslu, a přestože by podle překladu mělo jít o „zelené vymývání mozků“, jde spíš o „lakování nazeleno“.
-
Je to greenwashing. Tanečky kolem jádra jsou politika, kritizuje expert plán Evropské unie
Evropská komise by mohla zařadit jádro a plyn dočasně mezi čisté zdroje. Je to dobrá zpráva pro Česko? Debatují předseda Vítězslav Jonáš (ODS) a konzultant Edvard Sequens.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka