Chládkovy návrhy jsou dobré, chybí jim však koncepčnost, míní expert

31. leden 2014

Premiér Bohuslav Sobotka dnes uvedl do úřadu nového ministra školství Marcela Chládka z ČSSD. Ve funkci bude nový šéf rezortu řešit třeba způsob jmenování profesorů, státní maturity nebo mistrovské zkoušky.

Na výtky opozice, že nemá jasnou koncepci řízení ministerstva reagoval Chládek takto: "Naše koncepce je zcela jasná a jednoznačná."

"Rozpočet školství je dlouhodobě podfinancován. Pokud si někdo myslí, že zvýšíme úroveň školství bez peněz, plete se," uvádí v našem vysílání Chládek.

Chládek navrhuje řešení problému financí v rezortu: "Ve vyspělých zemích odchází 6 % HDP na školství, u nás je to 4,5 %. Také vidím řadu možností v úsporách."

"Chládkovy návrhy jsou dobré, chybí jim však koncepčnost," míní Tomáš Feřtek ze sdružení EDUin.

Expert také připomíná existující koncepci Strategie vzdělávání do roku 2020: "Tento materiál je docela dobrý a doufám, že se k němu Chládek přihlásí."

Feřtek neočekává zásadní změny ve státních maturitách, kromě těch administrativních, "což na obsahové části maturity nezmění prakticky nic."


Tři hlavní cíle nového ministra školství
- zvýšit kapacitu předškolních zařízení
- zavedení kariérního řádu, navýšení platu učitelů na průměrných 28 tisíc Kč hrubého
- stabilizace státní maturity, zavedení mistrovské zkoušky u učňovských oborů, zavedení vysokoškolského zákona

autoři: oci , mro
Spustit audio