V 90. letech přišla počítačová grafika, která vizualitu lyží úplně zdevastovala, kritizuje designér Hegmon
Designér Radek Hegmon si to, co bude dělat, vybírá instinktivně. Když nějaký výrobek nevyhovuje jeho představám, tak nad ním přemýšlí – a pak si ho vyrobí. „Je to tak. Když má malíř nějaké téma, tak mu stačí plátno a štětce. Kdežto designér k tomu potřebuje firmu a obchodní síť. Je to složitější,“ popisuje v pořadu Hovory.
Čtěte také
Nový design lyží nosil v hlavě hodně dlouho. „Když jsme v 70. letech jezdili na hory, tak jsme obdivovali lyže, se kterými jezdili lidé ze Západu. Líbilo se nám, jak byly barevné a vlastně jednoduché,“ vzpomíná Hegmon.
„V 90. letech přišla počítačová grafika, která podle mne celou vizualitu lyží zdevastovala. Takže to bylo to první, co jsme si vlastně chtěli vyzkoušet.“
Další na řadu přišly lyže pro děti. „Toto téma teď řešíme intenzivně,“ přiznává. „Měl jsem pocit, že je to tak, že si v podstatě děláme z dětí srandu: buď že vypadají hodně dospěle, nebo naopak hodně dětsky. Chceme teď přijít s tvarem nebo výrazem přímo úměrným věku dítěte.“
V současnosti tak pracují, jak říká, na jednoduché řadě dětských lyží, které by měly být jiné.
Co všechno má splňovat moderní design? Proč je heslem Radka Hegmona: Stačí zvednout zadek a začít se hýbat. Muf si vás už najde? Celé Hovory najdete v audiozáznamu. Ptal se Vladimír Kroc.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.