Ukazuje se, že čistou kritikou Donalda Trumpa volby nikdo nevyhraje, říká bývalý zpravodaj Konvalina

Několik let působil jako zpravodaj v USA, ale vyzkoušel si i roli mluvčího několika českých politiků. Dnes je Miroslav Konvalina ředitelem Českého domu v New Yorku a tvrdí, že i když se mnohé mění, to, co má na Americe rád, zůstává stejné.

Konvalina vystudoval žurnalistiku v Praze i v New Yorku. „Na fakultě žurnalistiky v Missouri se nás ptali po smyslu privátních médií,“ vzpomíná.

Posluchači přednášky se prý tehdy oháněli termíny jako vyvážené zpravodajství nebo ověřené informace. „Ale profesor nám odpověděl, že hlavním úkolem těchto médií je vydělávat peníze.“

Mění se toho docela dost, ale věci, které mám na Americe rád, zůstávají.
Miroslav Konvalina

Dnes se podle Konvaliny mediální svět velmi rychle segmentuje. „Jakmile uchopíte určitou část publika, tak ho nechcete zklamat a 24 hodin denně mu přinášíte v určitých souvislostech to, co chce slyšet.

Hledá se volební téma

Spojené státy letos čeká vyvrcholení prezidentské kampaně a volby. Boj o voliče už prý ale trvá nejméně rok. A přestože se objevují spekulace o možné kandidatuře Michelle Obamové nebo Hillary Clintonové, prezidentská kampaň má podle Konvaliny jisté zákonitosti.

„V současné době skončila fáze, kdy se kandidáti setkávají se svými voliči a získávají svou voličskou základnu. A teď si představte, že o tuto fázi, kdy získáváte své nejloajálnější voliče, přijdete…“

Miroslav Konvalina má za to, že čistou kritikou Donalda Trumpa volby vyhrát nelze, a proto jde teď hlavně o to, na jakém tématu budou kandidáti své kampaně stavět.

Poslechněte si celý rozhovor Barbory Tachecí s Miroslavem Konvalinou. Mluvili také o roli Českého centra v New Yorku nebo o vztahu některých amerických médií k tamnímu prezidentovi.

autoři: Barbora Tachecí , marz

Odebírat podcast

Související