Technologie rozšířené reality čeká na své využití

V dnešních technologických Trendech se zabýváme technologií, která už dlouho nabízí skvělé marketingové i vzdělávací možnosti - o rozšířené realitě. Ta stále čeká na své masové využití. Více se dozvíte v příspěvku Marka Kuchaříka.
Takzvaná rozšířená realita je, obecně řečeno, obraz reálného světa doplněný o prvky počítačové grafiky.
O tomto fenoménu, který nabízí skvělé marketingové a vzdělávací možnosti, se mluví už téměř 10 let. Počítače jsou už dlouho dost rychlé na to, aby takto rozšířený obraz generovaly. Technologie se stále v masové míře nevyužívá, i když nabízí skvělé marketingové a vzdělávací možnosti.
„Dokáže připojit virtuální obsah k tiskovině nebo k čemukoliv, co si dokážete představit, a dokáže ještě té společnosti zajistit zpětnou vazbu. To znamená informace o tom, jak klient na obsah reagoval,“ říká Irena Zelingerová ze společnosti Canon.
A jak to tedy funguje? V mobilním telefonu máte nainstalovánu aplikaci pro zobrazování rozšířené reality. Kameru telefonu namíříte třeba na obrázek označený logem „ar“, tedy augmented reality, které říká, že obrázek obsahuje nějaký připojený obsah. Aplikace obrázek rozpozná a s oním obsahem propojí.
Jeden příklad využití dává Irena Zelingerová. „Prodejce nábytkářského zboží už má 3. rok rozšířenou realitu ve svém katalogu. Málokdo si v prvních letech otevřel ten virtuální obsah, ale přitom to je naprosto geniální: katalog produktů, ke kterému jsou připojena videa, na kterých je přímo ukázáno, jak se v tom nábytku žije.“
Jenže lidé nejsou zvyklí chodit po městě s mobilem připraveným hledat něco, co v něm reálně není. Nikdo jim totiž zatím nenabídl výraznou přidanou hodnotu, která je přiměje, aby to dělali.
Celý záznam dnešního pořadu Trendy najdete v audioarchivu Českého rozhlasu Plus.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka