Segwaye na chodnících zůstanou. Na silnicích by znamenaly větší nebezpečí, říká poslanec Huml

16. červen 2014

Největší audioportál na českém internetu

Ranní Plus | Foto: Eliška Fenclová, Český rozhlas

O vozítkách Segway v pražském historickém centru mluvili v Ranním Plusu místopředseda spolku Pro Jedničku Štefan Kabátek a poslanec Stanilslav Huml (ČSSD). Moderuje Michael Rozsypal.

Jezdci na vozítkách Segway plní uličky historického centra Prahy. Platné předpisy je řadí do kategorie chodců, nesmí tedy na silnici a někteří tvrdí, že ohrožují chodce.

Tvrdí to i pražský spolek Pro Jedničku, který poslal otevřený dopis na ministerstvo dopravy.

„Nejde nám o plošný zákaz, ale o nalezení způsobu efektivní regulace,“ řekl v našem vysílání místopředseda spolku Štefan Kabátek.

Podle něj chodec například kolo nebo bruslaře vnímá automaticky, zatímco Segway ne. Dojde tak snáz k ohrožení chodce nebo i ke srážce s vozítkem.

„Rychlost je obdobná jako u jízdního kola,“ připomněl Kabátek.

Čtěte také

Povolit Segwayům provoz na silnicích je podle stávající vyhlášky problematické.

„Pokud bychom povolili provoz Segwayů na silnicích, vyvolali bychom daleko větší nebezpečí pro samotné jezdce i další účastníky provozu,“ uvedl poslanec Stanislav Huml (ČSSD).

Řešení situace vidí ve vybudování cyklistických stezek, kam podle něj patří.

„Někam, kde nejezdí motorová vozidla. Ať si klidně jezdí po pěších zónách. Pokud jedou pomalu, nikoho neohrožují,“ tvrdí poslanec.

Praxe je ovšem podle Kabátka jiná: „Skupině šesti turistů na Segwayích nakonec uhnete, protože nechcete dojít úhoně.“

„Pokud budou vyhrazené pruhy, není problém,“ reagoval Štefan Kabátek ze spolku Pro Jedničku.

autoři: oci , Michael Rozsypal

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

Zmizelá osada

Koupit

Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.