Reklama proudí novými kanály, stojí ale na tisíc let starých principech

6. duben 2017

Investice firem do reklamy rostou. Na internetovou inzerci loni společnosti vydaly rekordní sumu, téměř dvacet miliard korun. Oproti předchozímu roku jde skoro o třetinový nárůst. Marketingová podpora v televizi ale vychází firmy na daleko vyšší sumu, v souhrnu více než 42 miliard. „Televize je velmi přesně měřena, to je u internetu, který se vyvíjí překotně, ještě problém,“ uvádí předseda Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica.

„V některých zemích Evropy už v objemu investovaných peněz internetová překonala dominantní televizní reklamu. Poprvé to bylo, tuším, ve Velké Británii a dá se hovořit o tom, že je to současný trend a že se to stane i u nás,“ uvádí Hlavica a pokračuje s vysvětlením, která reklama se míjí účinkem:

„Když na vás vyskakuje něco, o co nemáte zájem, nemá to účinek a obor to naopak poškozuje. Na druhé straně je řada nástrojů, které vám nabízejí to, co opravdu hledáte a velmi snadno se k tomu díky těmto nástrojům dostanete.“

„To nové, co v oblasti reklamy přichází, jsou kanály, jakými sdělení proudí. V tom je digitální komunikace naprosto převratná. To, co naopak zůstává, jsou principy, které se v reklamě neustále opakují. Například silný příběh, vtipná zkratka, hra a interakce s člověkem, to tu funguje tisíce let,“ dodává Hlavica.

Ve čtvrtek 6. dubna budou vyhlášeny ceny ADC Creative Awards, dříve známé jako Louskáček.

Spustit audio