Praha je nasycená, musíme turisty dostat do regionů, říká ředitelka CzechTourism

11. květen 2018
Turisté z Číny

V Česku přibývá zahraničních turistů. Hotely a penziony v prvním čtvrtletí ubytovaly skoro čtyři miliony českých i zahraničních hostů, což je meziročně o jedenáct procent více. Nejvíce k nám přijíždějí lidé z Německa. „Je to nadprůměrné, obvyklý nárůst je maximálně pět procent,“ říká Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Turistů tak přibývá stále rychleji, podle Palatkové se navíc daří otevírat nové trhy. Nadprůměrný zájem o Česko byl u čínských hostů (+28 %), ale také u Španělů (+37 %), Ukrajinců (+36 %) nebo Maďarů (+34 %).

Praha 25 let na seznamu UNESCO: V centru je ghetto pro turisty a Pražané bydlí okolo, myslí si Boháč

Hradčany

Staroměstský orloj, Karlův most, Tančící dům, historie vedle současnosti. Centrum hlavního města slaví 25 let od zápisu na seznam UNESCO. Podaří se Praze svůj statut i nadále obhájit a zároveň se rozvíjet a otevřít se moderní architektuře? Co dělá Praha pro svůj rozvoj a jak chrání své památky?

„Klíčem k úspěchu u vzdálených trhů je zjednodušení vízové povinnosti a otevírání přímých leteckých linek,“ vysvětluje Palatková, která věří například i v příliv amerických turistů díky nové sezónní lince do Filadelfie.

CzechTourism se snaží turisty nejen přitáhnout, ale také je tu co nejdéle udržet. Průměrná délka pobytu se ovšem spíše zkracuje. „Návštěvnost, která dnes z více než 60 procent směřuje do Prahy, potřebujeme více rozprostřít i do regionů,“ dodává. Praha se prý totiž blíží bodu nasycení, přinejmenším během sezony.

Praha je destinace číslo jedna a velmi silná značka. Jsme za to rádi, protože přes ní se nám daří komunikovat i další místa.
Monika Palatková

Ven z Prahy

Monika Palatková

Turisté podle Palatkové dobře slyší na tematické kampaně a výročí, ať už šlo o 700 let od narození Karla IV. v roce 2016, nebo loňskou propagaci českého baroka. Nyní chce CzechTourism využít 100. výročí založení Československa.

„Šli jsme na to přes lokace a celosvětově známé produkty. Funkcionalistická architektura, Loosovy interiéry v Plzni nebo Hradec Králové jako Salon republiky. V gastronomii to jsou stezky piva a vína a pokud jde o ikonické značky, tak všichni znají Baťu, Škodovku nebo Tatru. Přes ně promujeme lokace spojené s první republikou,“ přibližuje letošní strategii.

Atraktivit je v regionech hodně. Ale pokud v městečku v pět hodin všechno zavře a chybí vyžití, tak to je problém rozvoje infrastruktury. Ale od 90. let se situace výrazně zlepšila.
Monika Palatková

Jak ale zajistit, aby turisté do regionů nejezdili jen na jednodenní výlety? „Je to o dopravní infrastruktuře i kvalitních hotelích. Jsou trhy, které zásadně jezdí do čtyř a pětihvězdičkových hotelů. A pokud tam hotel nebude, tak tam nepřespí,“ zdůrazňuje.

Spustit audio

Související