Podvodná reklama je od té skutečné k nerozeznání. Na YouTube se šíří lavinovou rychlostí
Na YouTube se znovu šíří podvodné reklamy, které zneužívají tváře veřejně známých lidí a firem. Proč je jejich odstraňování problematické a dá se vůbec taková podvodná reklama odhalit?
Na YouTube se v poslední době strhla lavina podvodných reklam, které zneužívají tváře známých osobností, jako je například český prezident Petr Pavel nebo americký podnikatel Elon Musk. I když je reklama uživateli nahlášena jako podvodná, Google hlášení odmítne jako bezpředmětné.
Je to především kvůli tomu, že podvodníci využívají techniky, které zobrazují rozdílný obsah moderátorům, správcům sítí a koncovým uživatelům. Z tohoto důvodu pak automatické systémy mnohdy podvodnou nebo klamavou reklamu neodhalí.
„Podobnost mezi podvodem a reálnou obchodní nabídkou je příliš velká. Jinými slovy řečeno, rozlišovacích znaků, podle kterých by se dalo jasně dokázat, že toto je podvodná nabídka, bez toho, že ji prozkoumáme věcně, je příliš málo. Při automatickém zpracování je asi velice těžké ten podvod rozpoznat. Bez ohledu na to, kolik chytrých programátorů a kolik technického vybavení na to Google má,“ komentuje Petr Koubský z Deníku N.
Čtěte také
V současné době se jedná hlavně o podvodnou reklamu, která má lákat uživatele do údajné investiční platformy české energetické firmy ČEZ. Firma dokonce vydala oficiální varování před takovými podvodnými reklamami, stejně jako Česká národní banka. I přes tato varování ale reklamy Google vyhodnocuje jako nezávadné.
Způsobem, jak proti takovým reklamám bojovat, by mohly být vyšší investice ze strany společnosti Google do systému, který by takové podvody lépe odhaloval.
„Určitě to není problém jenom v České republice a určitě to není jednorázový problém. Měli by to udělat a je to jejich odpovědnost. Přinejmenším v tom smyslu, že to nikdo jiný udělat zřejmě nemůže. Nikdo jiný asi nemá možnost tímto způsobem separovat legitimní reklamu od podvodné,“ dodává Petr Koubský.
AI stejně přesná jako lidský lékař, soud herního studia s Googlem a první vydavatel spolupracující s ChatGPT jsou dalšími tématy Online Plus. Moderuje David Slížek.
Související
-
Edith Piaf po 60 letech promluví? Její umělý hlas bude doprovázet životopisný snímek
V poslední době zaznamenala umělá inteligence výrazný rozmach. Možné je využít AI i ve filmovém průmyslu a probudit tak umělce, kteří už nejsou mezi námi, k životu.
-
Expert: Zkratky, že zestátnění ČEZ znamená levnou elektřinu, se dobře poslouchají. Realita je jiná
Ačkoliv ceny samotných energií klesají, od ledna si za ně většina lidí i firem opět připlatí. Důvodem je tentokrát růst regulované složky.
-
ČEZ se může změnit. Kvůli novým jaderným blokům i konci uhelných elektráren, říká šéf firmy Beneš
Nová energetická politika, kterou připravuje ministerstvo, by měla potvrdit zvýšení podílu jaderných a obnovitelných zdrojů v tuzemském energetickém mixu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.