Patricie Polanská: A taková to byla láska...

15. září 2009

Nechci financovat marketingovou bublinu, říká teď majitel mediální agentury, sponzor a místopředseda Demokratické strany zelených a Olgy Zubové Jaromír Soukup. Tedy těch odpadlíků - nebo pravých zelených, jak kdo chce - kteří vznikli poté, co Olga Zubová přispěla k pádu vlády Mirka Topolánka a rozložení Strany zelených Martina Bursíka.

Byla to jedna z nejpodivnějších letních story. Do Zubové, která se předtím ničím neproslavila a jejíž politická práce byla téměř neviditelná, Soukup investoval před eurovolbami minimálně pět miliónů korun, billboardy s její tváří byly nepřehlédnutelné a Soukup si ještě v červnu pochvaloval, jak nová stranička vešla ve známost. Těžko říct, jestli si lidé tehdy opravdu všimli Demokratické strany zelených, ale cituplným heslům a tváři Zubové na billboardech se opravdu vyhýbalo obtížně.

Zařídil pak právě Soukup ohleduplně měkké přistání Zubové na pátém místě pražské kandidátky sociální demokracie pro předčasné volby? Těžko říct. V každém případě byl ochoten investovat do volební kampaně dalších deset milionů. A zároveň dával jasně najevo i své vlastní politické ambice.

S podporou Zubové je teď ovšem konec. Podle Soukupa pracoval jen on, a těžko pak prodávat stranu, která se doteď nezmohla ani na program, ani na slušnou členskou základnu. Zvláštní konec, kdy se autor rozchází se svým vlastním dílem. Protože není třeba pochybovat o tom, že bez Soukupových milionů by nebylo ani Zubové.

V každém případě jde o gesto přesně načasované. Kandidátky pro předčasné volby se budou po zásahu Ústavního soudu a stanovení nového termínu podávat znovu. A můžeme se asi bez velkého rizika vsadit, že na té nové pražské Zubová nebude. Odešly miliony, Zubovou teď už potřebuje málokdo. To už nemluvě o tom, že Jiří Paroubek jejím prosazením tehdy rozpoutal jednu z vnitrostranických vzpour, stejně jako když na severu prosazoval herečku a zpěvačku Kateřinu Brožovou. Teď by byl klid.

Poděkují za to Soukupovi v Lidovém domě? A bude pak on na kandidátce sociální demokracie? Nebo získá nějakou lukrativní zakázku? Ostatně, pro Lidový dům Soukup a jeho agentura už pracuje a s volebním manažerem Tvrdíkem má podle vlastních slov přátelské vztahy.

Uvidíme. Prozatím buďme vděčni za to, že, jak se ukazuje, ani marketing nezmůže všechno.

  • Patricie Polanská: A taková to byla láska...
0:00
/
0:00

Autorka je hlavní editorka ČRo Rádia Česko

autor: ptp