Mluvčí Škoda Auto: Automobilka bude muset omezit výrobu, případně úplně zastavit

8. říjen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Většinu práce provádějí stroje. Kontrola kvality se ale bez lidských očí neobejde

Automobilka od pondělí 18. října výrazně omezí, možná i zcela zastaví výrobu ve všech třech svých českých závodech. Důvodem jsou chybějící čipy, které se používají v palubní elektronice. Zaměří se jen na dokončení velkého množství rozpracovaných vozů.

Následky tvrdě zasáhly celý automobilový průmysl, některé konkurenční značky své závody už kompletně uzavřely do konce roku 2021. Této globální krizi se nedokáže vyhnout ani společnost Škoda Auto. Také my budeme muset výrobu výhledově od 42. kalendářního týdne do konce roku výrazně omezit, případně úplně zastavit.
Tomáš Kotera, vedoucí komunikace Škoda Auto

Čtěte také

Celková výroba tuzemských automobilek bude letos o pětinu nižší než v roce 2019. Podle Škody může za nedostatek polovodičů snížení produkce výrobců v Asii. Po omezení výroby budou zaměstnanci dokončovat hlavně už vozy hotové, kterých je až 50 tisíc. 

Prioritou firmy je zajištění pracovních míst i odpovídající výše náhrady mzdy zaměstnanců., kteří jsou teď doma na 85 procentech průměrné mzdy, podle odborů to vypadá na snížení na 80 procent.

Ptáme se

Která část výroby bude zcela odstavená a co to pro firmu znamená? Budou se nakonec i snižovat mzdy, nebo propouštět? V automobilovém průmyslu se neustále skloňuje fakt, podle kterého je hlavní příčinou nedostatek čipů a pandemie koronaviru.

Jsou i nějaké jiné? Jak zásadní bude výpadek automobilové výroby pro českou ekonomiku? Výroba polovodičů by se měla postupně začít rozbíhat v druhé polovině příštího roku, ale jaký dlouhodobý dopad to může na naši ekonomiku mít?

Výrok týdne s Janem Burdou najdete v audiozáznamu. Analyzují vedoucí komunikace Škoda Auto Tomáš Kotera a ekonom České spořitelny Michal Skořepa. 

autoři: Jan Burda , lup
Spustit audio

Související