Máme obrovský talent na vývoj nových aplikací, v Americe je zase dostupnější kapitál, říká zakladatel „Facebooku pro budovy“
Učí lidi, jak být v práci spokojenější a užít si život v budovách. Pomáhají v tom moderní technologie.
„Je to prakticky ovladač, který vám umožňuje efektivně využívat budovu a všechno, co vám nabízí. Dnes totiž budovy nabízí řadu služeb, které si přes naši aplikaci můžete objednat nebo vyřešit problémy,“ říká Lukáš Balík, zakladatel českého startupu Spaceflow, který zaujal i na náročném americkém trhu.
Od betonu k IT
S nápadem vytvořit sociální síť pro budovy přišel při své práci na Vysoké škole ekonomické. „Dodávali jsme betonové interiérové prvky pro budovy. Seznámil jsem se se dvěma vizionáři a investory Danielem Matulou a Karlem Konečným a společně jsme nápad vytvořit ‚Facebook pro budovy‘ rozjeli.“
Po 2,5 letech spravuje Spaceflow na 50 kancelářských komplexů a v Praze je pomocí jejich aplikace ovládána pětina těch nejlepších kanceláří z řady A-class. Zákazníky má od Los Angeles po Kazachstán a Lukáš Balík si společnost cení na 8 milionů eur.
„Pro majitele budov jsme rozdílovým elementem v konkurenčním prostředí,“ tvrdí a upozorňuje, že tradiční trh a budovy musí na technologické novinky reagovat. Spaceflow ale není určené pouze pro komerční sféru, je přenositelné i do rezidenční oblasti.
„Základní elementy zaměřené na komunitu jsou variabilní. Sousedé budou na jedné aplikaci a mohou na ní komunikovat, sdílet dokumenty a podobně,“ vysvětluje Balík, který upozorňuje i na klíčovou roli, kterou hrají tzv. komunitní manažeři. Ti pomáhají aplikaci zavádět a pak spravují celou komunitu.
Do USA pro peníze, v ČR pro práci
Po úspěchu v evropském kole soutěže MassChallenge, jednoho z největších akcelerátorů na světě, postoupili spolu s dalšími devíti firmami z regionu do finálového kola v americkém Bostonu. Tam poprvé nakročili do zámoří, kterého chtějí využít na své cestě do světové špičky.
Čtěte také
Teď se výrazně zaměří právě na britský a americký trh, kde se chtějí prosadit. „Ve Spojených státech je dostupnější kapitál. Pokud začínáte v Americe, tak dosáhnete na úplně jiné investiční možnosti.“
Z Česka ale Spaceflow nezmizí, protože u nás je podle šéfa Spaceflow zásadní výhoda v lidech. „Máme obrovský talent co se týče technologií a vývoje nových aplikací. Nedovedu si představit, že bychom vývoj produktu přesouvali, protože je u nás kvalitní a nemá smysl ho přenášet,“ dodává zakladatel a hlavní majitel startupu Spaceflow Lukáš Balík.
Související
-
Český trh s dovolenými dospěl, říká šéf největšího tuzemského tržiště se zájezdy Tůma
Jak v letošním roce zkomplikovaly život prodejcům zájezdů problémy letecké společnosti Boeing. Host: šéf jedné z největších cestovních agentur v Česku Michal Tůma.
-
Lidé u nás chtějí zažívat emoce a příběhy, říká šéf největšího dražebního portálu v Česku
V posledních letech řešilo výrazné propady zájmu, ale dnes se vrací do černých čísel. Host: Lumír Kunz. Moderuje Petr Šimůnek.
-
Dvojí kvalita potravin je o penězích. Všechno ostatní jsou jen „kecy“, říká šéf Madety Teplý
Madeta patří k jedné z nejtradičnějších českých značek. Jaká je její budoucnost? Hostem Řečí peněz je její majitel Milan Teplý. Moderuje Petr Šimůnek.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.