Krampol a Rumunsko
Těžko říct, čeho si česká veřejnost, pokud jde o Rumunsko, všimla více. Zda informace, že se tato země prvního ledna stane členem Evropské unie, anebo poznámky baviče Krampola, že se ani v Rumunsku nenudí s časopisem, který doporučuje v televizní reklamě. Diskutuje se v každém případě spíše o té reklamě. Rumuni jsou pohoršeni a bavič se tváří, že jim nerozumí. Bezelstně přiznává, že toho o Rumunsku moc neví, s výjimkou dovolené, kterou tam s ROH absolvoval před čtvrtstoletím. Když vzpomíná, že v Rumunsku tehdy s výjimkou krásného moře bylo všechno příšerné, měl by asi korektně dodat, že u nás tehdy s výjimkou moře bylo všechno příšerné také.
Že je reklama neetická si nemyslí pouze Rumuni, ale například i Jiří Mikeš, renomovaný odborník na reklamu, který herci logicky radí, aby se šel do Rumunska znovu podívat. Podle toho, co o popularitě této turistické destinace říkají lidé z našich cestovních kanceláří, nenudil by se tam zřejmě pan Krampol ani bez časopisu, který miluje jeho rodina. To ale protagonista "protirumunské" reklamy určitě ví. Proti zemi, o které žertuje, nejspíše nic nemá a dá se mu věřit, že to "jenom tak plácnul".
Jako estrádní expert vycítil, co by se mohlo líbit a asi se i trefil do pokleslého vkusu lidí, vyhledávajících bulvár, který propaguje. Problémem je až to, když se jako bavič domáhá práv, která náleží humoristům. V dobrých tradicích českého humoru pro podobné trapnosti místo není. Člověk disponující elementární dávkou vkusu nemusí být Rumun, aby se za herce při každém odvysílání zmíněné reklamy zastyděl. Ta reklama prostě není humorná a kromě Rumunů uráží i nás. Co je na tom těžkého pochopit?
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.