Johnson – Trump – Babiš: Lídři pro 21. století? Přijďte debatovat s Plusem do Českých Budějovic
Jaký by měl být politický lídr 21. století? Nahrává dnešní doba silným lídrům a populistům, kteří využívají zklamání ve společnosti? I tyto otázky si pokládá další veřejná debata Českého rozhlasu Plus.
Dávají tito lídři lidem naději, že za ně vyřeší problémy? Je populismus něco špatného? A jsou politici typu Borise Johnsona, Donalda Trumpa nebo Andreje Babiše typickými lídry pro 21. století?
Další Veřejná debata Plusu bude v předvečer předčasných voleb ve Velké Británii, 11. prosince od 18:30 v kavárně Horká vana v Českých Budějovicích. Mluvit tedy budeme i o proměně britské demokracie.
Zapojte se i vy! Přijďte přímo do Horké vany, nalaďte vysílání Českého rozhlasu Plus nebo sledujte živý videopřenos na Facebooku a webu Českého rozhlasu Plus. V sále ovlivníte průběh debaty díky hlasování během přímého přenosu.
Hosty veřejné debaty budou:
► Jindřich Šídlo, šéfkomentátor serveru Seznam Zprávy
► Jana Plodková, herečka
► Anna Shavit, expertka na politický marketing, FSV UK
► Markéta Sedláčková, socioložka, FF UK
► Bořivoj Hnízdo, profesor politologie, MUP
Moderuje Michael Rozsypal. Vstup zdarma, bez registrace.
„Demokracie je pomalá, náročná, neefektivní, vyžaduje participaci i přemýšlení. Není jednodušší vše svěřit ráznému vůdci?“ ptá se provokativně socioložka Markéta Sedláčková.
Herečka Jana Plodková zase přiznává, že se s žádným z lokálních ani světových lídrů nedokáže ztotožnit, co se týká hodnotového žebříčku. O to víc jí ale zajímá třeba to, jestli nějakého lídra potřebujeme.
Přijďte diskutovat do Českých Budějovic, poslouchejte vysílání Plusu nebo sledujte videopřenos na webu a Facebooku stanice! Aktuální informace najdete v události.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.