Jen obrázky na černém pozadí, ale velká pomoc pro děti s vadou zraku

9. květen 2016
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy V aplikace EDA PLAY PAUL děti dotykem ovlivňují příběh, takže se doporučuje přibližně od dvou let věku.

Hry nemusí znamenat jen zkrácení času při cestě do práce nebo zábavu pro ty, kteří se nemohou odtrhnout od hraní. Například rodiče dětí s poruchou zraku si nemusí dělat vrásky s tím, kolik času tráví jejich potomci s tabletem nebo mobilem, protože jim nová aplikace pomáhá při péči o děti.

Velký krok v České republice udělali nedávno v neziskové organizaci EDA, která pomáhá rodinám dětí se zrakovým nebo kombinovaným postižením. Vznikly u nich totiž dvě nové aplikace (EDA PLAY TOBY a EDA PLAY PAULI) pro iPad, které trénují zrak a jemnou motoriku u dětí s tímto postižením.


Směje se a zná řešení. Je pravda, že ona tu jemnou motoriku nemá úplně dobrou. Ale má snahu se dotýkat té obrazovky a ty věci měnit. A má radost, když se jí podaří dotknout obrazovky a posunout příběh dál. Matka jednoho z dětí

„Vlastně to, co mají obě aplikace společné, jsou velmi jednoduché obrázky a černé pozadí,“ říká Ivana Bajgarová, zodpovědná za vývoj aplikace.

V obou se odvíjí příběh konkrétních dětí, ale obě jsou pro trochu jinou věkovou kategorii. EDA PLAY TOBY je pro děti od půl roku věku a příběh obsahuje dvě kategorie úkolů: nejdřív pozorovací, kdy dítě sleduje co se na obrazovce děje a druhou interaktivní, kdy dítě po dotyku obdrží zvukovou nebo animovanou odměnu.

Ve druhé aplikaci EDA PLAY PAULI děti virtuálně prožívají jednu denní událost holčičky jménem Pauli. Dotykem už ovlivňují příběh, takže se doporučuje přibližně od dvou let věku.


Obě aplikace jsou dostupné na iTunes, EDA PLAY TOBY je zdarma a to i díky Českému rozhlasu, který na její vývoj přispěl z nadačního fondu ze sbírky Světluška.

Sea Hero

Víte, jak můžete přispět k léčbě demence? Stačí vlastnictví chytrého telefonu nebo tabletu a alespoň trochu hravá povaha. Vašim úkolem je totiž projít speciální mobilní hrou.

University College London ve spolupráci s herními vývojáři vytvořila mobilní hru, která se jmenuje Sea Hero. Data založená na výsledcích jednotlivých hráčů by jim měla pomoct při výzkumu a léčbě demence. Při diagnóze demence se zkoumá paměť, myšlení, prostorová orientace, chápání a řešení problémů. Více při poslechu celého příspěvku.

autor: rkr
Spustit audio