Ivan Hoffman: Jaguár bez jaguára

28. červenec 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Symbol luxusních automobilů jaguar
0:00
/
0:00

Jeden můj dobrý známý mi právě ukázal na internetu elegantního jaguára, vydařené starší luxusní kupé, které se chystá koupit z Německa, kde prý boháči mají oči už jen pro elektromobily a kvapně si pro ně dělají místo v garáži. 

Něco mi bylo na té fotce divné a rychle mi seplo: „Na kapotě chybí jaguár!“

Odpověď: „To proto, že lidé mají sklon je ulamovat.“

„No ale to by mělo být tak, že když nastartujete, jaguár se vysune, a po vypnutí motoru se zas schová, ne?“

„No, to by ale muselo být bentley za desetinásobnou cenu,“ dostalo se mi vysvětlení.

Čtěte také

Jaguáry se už, jak jsem zjistil, nějakou dobu dělají bez jaguára. Ale i mercedes už se zřídka prezentuje logem vztyčeným na kapotě. Vzpomínám, jak v době, kdy se ještě v Německu z kapoty nic neulamovalo, měl i můj kamarád Petr Mazur německý vůz. 

Konkrétně bakelitového trabanta, na kterém po vzoru konkurence provedl dizajnovou úpravu. Odštípnul šroubovákem umělohmotný kruh s typickým trabantím S, odkazujícím zřejmě k továrně v Sachsenringu, a s pomocí drátku a lepicí pásky ho na kapotu umístil vertikálně. 

Zámožná klientela

Bylo to mimochodem docela nebezpečné, protijedoucí motoristé se obtížně koncentrovali na řízení a pár jich téměř skončilo v příkopě.

Čtěte také

Když se můj kreativní kamarád, jinak evangelický kazatel, na kterého vzpomínám hlavně pro jeho schopnost kreativně interpretovat knihu Jób, uměl postarat o důstojný vzhled trabantu, přičemž, pokud vím, mu provokativně vzpřímené logo nikdo neulomil, neměl by být problém svépomocí doplnit na nekompletního jaguára šelmu z levného plastu, která by coby trofej nelákala nenechavce.

Když jsme ještě bydleli v Praze, vídali jsme na naší ulici parkovat jaguára s jaguárem, kterým jezdil Marek Šebesťák z Mark BBDO. To byla agentura, která kdysi pro Koženého udělala reklamní kampaň o jistotě desetinásobku.

Ivan Hoffman

Šebesťák býval u nás nejbohatší člověk z reklamy. A tak by pro něj nebyl problém, kdyby na to přišlo, pořídit si na jaguára nového jaguára, anebo si kvůli odlomenému jaguárovi rovnou pořídit celého nového jaguára. 

Dnes se ale zřejmě toto auto vyrábí pro méně zámožnou klientelu, která nemá peníze nazbyt. Například na náhradní šelmy na kapotu.

Autor je komentátor Deníku

autor: Ivan Hoffman
Spustit audio