Akademici doufají, že koupí Českého lva

Cena Český lev
Cena Český lev

Tradiční filmové ceny - takzvané České lvy - se připravují na radikální proměnu. Tu odstartoval rozkol producenta a zakladatele soutěže Petra Vachlera a České filmové a televizní akademie.

Její ředitel Ivo Matné, ale stále doufá, že se jí podaří s Vachlerem dohodnout na odprodeji práv a filmaři si tak budou nadále chodit pro České lvi.

"Vývoj je velmi složitý. Naše konečná nabídka byla 10 milionů korun, ale bohužel jeho reakce byly velmi nečitelné. Jednání jsou tak přerušena. Možná by se mohli v komornější atmosféře obnovit v září a já jim dávám velkou šanci, protože Petr Vachler je rozumný člověk." Vachler si ochrannou známku Českých lvů cení na více než 20 milionů korun.

Proměnu odstartovala už před několika měsíci roztržka mezi producentem a jeho kolegy z filmové a televizní akademie, kteří tituly do soutěže vybírají. Jednání mezi Akademií a Petrem Vachlerem se odehrávalo vždy za zavřenými dveřmi, takže co si doopravdy řekli, to nevíme.

K dohodě nedošlo a tak se Akademici rozhodli výroční ceny pořádat sami, přidala se k nim i Česká televize prohlášením, že přímý přenos výročních cen uvede příští rok 22. února. Stejně tak na stranu Akademiků přešli generální sponzoři cen.

Ivo Mathé také připomíná, že úroveň slavnostního večera je dlouhodobě kritizována a ceremoniál v režii akademiků bude kvalitnější. "Garantujeme vyšší úroveň předávacího večera, který už léta trpí ztrátou elegance. Stával se hodně komerční s obrovskou prezentací sponzorů a nikoliv oslavou českého filmu."

Akademici se už dohodli i s hlavními sponzory původních Českých lvů na další spolupráci, a podle Iva Mathého určitě nebudou trvat na takových prezentacích, jaké jim nabízel Petr Vachler.

O vyjádření jsme žádali i Petra Vachlera, ale ten nám sms zprávou sdělil, že je na Šumavě a natáčí svůj nový film. Na žádost o telefonický rozhovor nereagoval, ale už dříve uvedl, že je připraven s Akademiky jednat o dalším předání značky Český lev.

Jediné co s velkou pravděpodobností zůstane stejné je poslání celého udílení cen - upozornit na nové tituly toho kterého roku a pozvat lidi do kina.