Úspěšné československé byznysové legendy
V letošním roce si připomene 30 let od pádu komunistického totalitního režimu. Ten znamenal pro české podniky zásadní výzvu: opustit klidné vody centrálně řízeného hospodářství a přežít ostrou konkurenci v hospodářství tržním.
Řadě tradičních československých značek se to podařilo, ale řada z nich zanikla a některé dokonce prošly úspěšnou resuscitací.
Právě na československé legendární značky, které dokázaly od začátku uspět, a také na ty, které se dokázaly vrátit, se zaměříme v rámci pořadu Českého rozhlasu Plus Řečí peněz.
Nejnovější články
-
Čedok je synonymum pro spolehlivost, jistotu a tradici, soudí ředitel nejstarší české cestovky
Vznikl už v roce 1920 a dlouhá desetiletí dominoval českému trhu. Po přechodu do tržního hospodářství o prvenství přišel. Připravil Václav Pešička.
-
Český ležák je nejlepší pivo, ale máme daleko k prosazení ve světovém měřítku, říká ředitel Budvaru
Budvar patří k nejznámějším českým značkám. Jak se jednomu z nejznámějších výrobců piva vede? O tom si s generálním ředitelem Petrem Dvořákem povídá Robert Břešťan.
-
Nestačí nám udělat dobrý produkt. Chceme z něj mít i dobrý pocit, říká majitel Kofoly Samaras
Kofola je fakticky synonymem pro tradiční československou značku, která se dokázala z úplného dna zvednout zpátky na vrchol. O záchranu se zasloužila rodina Samarasova.
-
Merkur – hračky se zásadním vlivem na český průmysl
Robert Břešťan si do Řečí peněz pozval Jaromíra Kříže, současného vlastníka Merkuru, který budoucnost této stavebnice vidí především jako učební pomůcky.
-
Favorit – vzkříšený luxus s berany
V minulém století bylo tohle kolo snem většiny Čechoslováků. Favorit prospíval od začátku výroby závodního modelu a celkem se jich prodalo přes 2,5 milionu.