Petr Honzejk: Vláda na tiktoku a tragédie zdejší covidové komunikace
Vládní komunikace v době koronaviru je přinejlepším rozpačitá. Pozdvižení, výsměch až odpor vyvolal pokus úřadu vlády dostat se s kampaní přes mladé influencery na dětskou sociální síť TikTok. Jenže upřímně řečeno, právě tohle ten nejmenší problém. Kdyby fungovala systematická kampaň, proč by nemohla být i na všech sociálních sítích? Naopak by na nich být měla. Problém je jinde: A sice v tom, že žádný systém neexistuje.
Autor je komentátor Hospodářských novin
Související
-
Karel Hvížďala: Důvody zmatené komunikace
Co odhalil souběh koronové a ekonomické krize? Odpověď zní: marketing ANO proměnil politiku v permanentní předvolební kampaň i v době krize.
-
David Klimeš: Zlepšenou komunikací k co nejdelší karanténě
Komunikace české vlády během září vejde do učebnic: místo jednotné krizové komunikace kabinet ukázal, jak rychle a kompletně zničit důvěru národa ve vyhlašované restrikce.
-
Romancovová: Koronakrize ukazuje, jak je v Česku až trestuhodný nedostatek strategické komunikace
Když v roce 2017 založila Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám, zvedla se vlna kritiky. „Bylo těžké dělat cokoliv jiného, než odrážet útoky,“ říká Eva Romancovová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.