Naučí školy chápat moderní dějiny?
V den 70. výročí zahájení Pražského povstání budeme hovořit o tom, jak se vyznáme ve vlastních dějinách a jak nás na to školy umí připravit. Mohou při výuce pomoci interaktivní technologie?
Historická gramotnost nespočívá v tom, že si pamatujeme co nejvíce historických dat, ale v tom, že porozumíme minulým dějům i jejich příčinám – a její nedostatek umožňuje historii falšovat a zneužívat.
Značná část populace tápe v relativně nedávných dějinách a má o nich zkreslené představy, často ovlivněné jejich interpretací poplatnou různým ideologiím.
Jak učit dějinám 2. světové války a dějinám 20. století vůbec? Jak může škola pomoci k jejich porozumění? Kdy mají pedagogové využít interaktivní výukové simulace a nová média?
Hostem Petra Schwarze byl v úterý 5. května 2015 v 19:10 hodin Jaroslav Pinkas, učitel historie, metodik výuky dějin a spoluautor výukové simulace Československo 38–39.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.