Host Studia Leonardo: Jiří Mikeš, lektor komerčních komunikací VŠE v Praze

27. březen 2015

Největší audioportál na českém internetu

Ing. Jiří Mikeš | Foto: Marián Vojtek, Český rozhlas

Reklama je na každém kroku. Jako konzumenti se ji učíme filtrovat. Michael Rozsypal se zaměří na to, jak reklama vzniká a s jakými technikami pracuje. Hostem odborník na komerční komunikace a bývalý ředitel Asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš.

Jak se dělá reklama?

Reklama nás obklopuje na každém kroku. Jako konzumenti a spotřebitelé ji vnímáme a učíme se jí filtrovat. Studio Leonardo se ale na reklamu podívá z opačného úhlu pohledu. Michael Rozsypal se bude ptát na to, jak reklama vzniká a s jakými technikami pracuje. Hostem bude odborník na komerční komunikace a bývalý ředitel Asociace komunikačních agentur Ing. Jiří Mikeš.

Tvůrce reklam si mnozí z nás představujeme jako kreativní bohémy, kteří celý den kouří a pijí a čekají na inspiraci. Jenže je to skutečný obrázek světa reklamy a komunikačních agentur? S jakými technikami dnes tvůrci reklamy pracují? Jak sofistikované a vědecké jsou jejich metody? A jak vytváření reklam ovlivňují moderní technologie a nejnovější vědecké výzkumy? Nakolik se svět reklamy změnil, když jde reklama jasně a přesně cílit na konkrétní skupiny obyvatel?

Jiří Mikeš absolvoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Poté působil jako propagační poradce v Rapidu, československé reklamní agentuře (1965-1976) a jako vedoucí oddělení propagace cestovního ruchu v Merkuru (1967-1989). Po revoluci v roce 1990 založil českou pobočku nadnárodní agentury McCann-Erickson, kterou v letech 1990 - 1992 vedl. Byl prvním prezidentem Rady pro reklamu a prvním ředitelem Asociace komunikačních agentur, kterou řídil od roku 1992 (tehdy ještě jako Asociace reklamních agentur). Sedm let zastupoval v Evropské asociaci komunikačních agentur (EACA) bývalé země sovětského bloku. Je spoluautorem dvou knih o komerčních komunikacích, pravidelně publikuje. Přednášel na Světovém kongresu reklamy, na Technologickém institutu v Dublinu, na Vídeňské univerzitě, na FAMU atd. Po odchodu do penze se věnuje výuce komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE, kde byl také v roce 2000 za své pedagogické zásluhy a spojení praxe s teorií jmenován hostujícím profesorem. V současné době působí jako lektor komerčních komunikací na Fakultě mezinárodních vztahů VŠE v Praze. Ve volném čase se věnuje tenisu a gastronomii.