HLASUJTE: Měly by mít všechny železniční přejezdy v Česku závory, nebo ne?

23. červenec 2019
Radiofórum

Tragická bilance nehod na železničních přejezdech se stále zvyšuje. Vážná nehoda se tady stane téměř každý den.

Víte, jak funguje železniční přejezd?

00051029.jpeg

Paragraf 28, odstavec třetí: Ve vzdálenosti 50 metrů před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 kilometrů za hodinu. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, pak může jet rychleji, ovšem maximálně rychlostí 50 kilometrů v hodině. To by měli znát všichni řidiči. Ale víte, proč někde je bílé světlo a někde není a jak vůbec přejezd funguje?

Podle zjištění Českého rozhlasu eviduje Drážní inspekce od začátku letošního roku 110 střetů na železničních přejezdech, při kterých umírali lidé. Je to o 16 % víc než za stejné období loňského roku.

Úřadům se navíc ani nedaří zajistit, aby byl závorami vybaven každý přejezd, který projde rekonstrukcí.

Dnešní Radiofórum se vás ptá:

Co podle vás vede k rostoucímu počtu nehod na železničních přejezdech? Snížil by se počet nehod na přejezdech, kdyby jich víc bylo se závorami? Proč řidiči podceňují nebezpečí, které hrozí při křížení silnice s dráhou? Měly by mít všechny železniční přejezdy v Česku závory, nebo ne?

Napište nám do komentářů, hlasujte v této anketě, nebo napište na Facebook a Twitter (#Radiofórum). Hlavně ale poslouchejte živé vysílání Plusu od 12:34. 

autor: Český rozhlas Plus
Spustit audio

Související