Fotbal a turistika

2. červenec 2004

Analytik Jaromír Beránek odhadl, že úspěchy našich fotbalistů v Portugalsku mohou učinit Českou republiku atraktivnější turistickou destinací. Samotný fakt, že je Česká republika hojně zmiňována v médiích celé Evropy, prý může v příštích dvou - třech letech probudit zájem až padesáti tisíců lidí, které by jinak vůbec nenapadlo hledat Českou republiku na mapě.

Ke zhruba stovce miliard korun devizových příjmů z turistiky můžou podle zmíněného analytika díky fotbalistům přibýt tři miliardy navíc. Turisté u nás zatím především navštěvují historické památky, a za příjmy z turistického ruchu tak můžeme děkovat našim předkům. Nebýt toho včerejšího šokujícího gólu v Čechově síti, mohla se situace změnit. Naše cestovní kanceláře se mohly specializovat na exkurze, v rámci kterých by zahraničním zájemcům umožňovaly rozluštit tajemství českého fotbalu. Několikadenní turné po fotbalových hříštích, na kterých jako žáci poprvé proháněli míč Pavel Nedvěd, Jan Koler či Milan Baroš, by turisty zavedlo do dosud turisticky nepravděpodobných lokalit. Místo prohlídky Karlova mostu by například ve Smetanově Lhotě v šatně místního fotbalového klubu zaplatili za zapůjčení obnošených dresů a sehráli s místními borci přátelské utkání. Večer by na videu místo akčních filmů z Hollywoodu sledovali, co z kluka, na jehož hřišti se směli proběhnout, vyrostlo.

Na rozdíl od budování sofistikovaných aquaparků by investice do putování po stopách českých fotbalových velikánů byly skromné. Čím méně, tím lépe. Pro takový podnikatelský tah by ovšem bylo zapotřebí zlatých medailí - bronzové stačit zřejmě nebudou, jakkoli jsou samozřejmě cenné. Míč je zkrátka nevyzpytatelně kulatý, takže někdy příště. Konec konců stále máme ten Karlův most.

autor: iho
Spustit audio

Více z pořadu