Facebook jako nástroj marketingu

19. únor 2010

Mnoho obchodů a společností v poslední době začalo využívat oblíbenou sociální síť Facebook jako nástroj marketingu. Nová studie ukazuje, že tyto podniky nejspíš vsadily na správného koně.

Cíl prezentací společností a obchodů na Facebooku je jasný - povzbudit prodej a vytvořit loajální fanouškovské jádro, které bude díky svým stránkám získávat další zákazníky. Na otázku, jestli je zakládání profilů na Facebooku jako marketingová strategie efektivní, se zaměřili výzkumníci Utpal Dholakia a Emily Durham z Rice University. Jako modelový případ jim posloužil řetězec kaváren v Houstonu, který před zahájením studie žádnou prezentaci na Facebooku neměl. Studie trvala tři měsíce a výsledky jsou povzbudivé.

Ze 13 000 zákazníků kaváren se během tří měsíců stalo fanoušky na Facebooku jen 5 procent, což naznačuje, že tato strategie nejlépe funguje u lidí, kteří už Facebook využívají. Ve srovnání s jinými typickými návštěvníky kaváren ale tito fanoušci vycházejí jako velmi přínosná skupina zákazníků. Každý měsíc vykonají o 36 procent víc návštěv řetězce kaváren a utratí tady o 45 procent víc peněz než jiní zákazníci. Přitom zde stráví o 33 procent déle času. K podniku cítí o 14 procent vyšší emocionální vazbu a o 41 procent vyšší loajalitu. Výsledky studie tak naznačují, že Facebook může být velmi efektivním a přitom nesmírně levným marketingovým tahem.

Zdroj: Rice University

autor: Martina Otčenášková
Spustit audio