Chybí v českém vzdělávání mediální výchova?

Tablet (ilustrační foto)

Masová média výrazně ovlivňují náš pohled na realitu a jsou důležitým zdrojem poznatků a zkušeností o světě a společnosti kolem nás. Velmi často si ale neuvědomujeme, kam až sahá jejich vliv.

Na důsledky právě probíhající mediální revoluce a s tím související výzvy nového informačního prostoru zůstáváme často nepřipraveni, a výchova k mediální gramotnosti by proto měla být nedílnou součástí našeho vzdělávacího systému.

V České republice je mediální výchova součástí rámcových vzdělávacích programů už 10 let.

Základní a střední školy tak mohou do svých osnov zařadit předmět, jehož cílem je naučit nejmladší generace schopnosti kritického a sebevědomého vnímání médií a jejich obsahu.

Jak se jim to daří, a měla by být výuka k mediální gramotnosti povinná?

Víme, jak třídit informace a jak je důležité vnímat jejich zdroje? Jak zrcadlí média realitu?

Hostem Zuzany Rejchové v Radiofóru 31. března byl po 19. hodině novinář a lektor mediální výchovy Peter Gabaĺ.

Spustit audio
autoři: Zuzana Rejchová, Markéta Vozková