Chybí v českém vzdělávání mediální výchova?
Masová média výrazně ovlivňují náš pohled na realitu a jsou důležitým zdrojem poznatků a zkušeností o světě a společnosti kolem nás. Velmi často si ale neuvědomujeme, kam až sahá jejich vliv.
Na důsledky právě probíhající mediální revoluce a s tím související výzvy nového informačního prostoru zůstáváme často nepřipraveni, a výchova k mediální gramotnosti by proto měla být nedílnou součástí našeho vzdělávacího systému.
V České republice je mediální výchova součástí rámcových vzdělávacích programů už 10 let.
Základní a střední školy tak mohou do svých osnov zařadit předmět, jehož cílem je naučit nejmladší generace schopnosti kritického a sebevědomého vnímání médií a jejich obsahu.
Jak se jim to daří, a měla by být výuka k mediální gramotnosti povinná?
Víme, jak třídit informace a jak je důležité vnímat jejich zdroje? Jak zrcadlí média realitu?
Hostem Zuzany Rejchové v Radiofóru 31. března byl po 19. hodině novinář a lektor mediální výchovy Peter Gabaĺ.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka