Chybí v českém vzdělávání mediální výchova?

31. březen 2015
Radiofórum

Masová média výrazně ovlivňují náš pohled na realitu a jsou důležitým zdrojem poznatků a zkušeností o světě a společnosti kolem nás. Velmi často si ale neuvědomujeme, kam až sahá jejich vliv.

Na důsledky právě probíhající mediální revoluce a s tím související výzvy nového informačního prostoru zůstáváme často nepřipraveni, a výchova k mediální gramotnosti by proto měla být nedílnou součástí našeho vzdělávacího systému.

  • Média ovlivňují náš pohled na realitu a jsou zdrojem poznatků a zkušeností o světě a společnosti. Neuvědomujeme si, kam sahá jejich vliv. Víme, jak třídit informace a jak vnímat jejich zdroje? Hostem Zuzany Rejchové lektor mediální výchovy
    Peter Gabaĺ.
    " style="">
    Média ovlivňují náš pohled na realitu a jsou zdrojem poznatků a zkušeností o světě a společnosti. Neuvědomujeme si, kam sahá jejich vliv. Víme, jak třídit informace a jak vnímat jejich zdroje? Hostem Zuzany Rejchové lektor mediální výchovy
    Peter Gabaĺ.
    " style="">
    Média ovlivňují náš pohled na realitu a jsou zdrojem poznatků a zkušeností o světě a společnosti. Neuvědomujeme si, kam sahá jejich vliv. Víme, jak třídit informace a jak vnímat jejich zdroje? Hostem Zuzany Rejchové lektor mediální výchovy
    Peter Gabaĺ.
0:00
/
0:00

V České republice je mediální výchova součástí rámcových vzdělávacích programů už 10 let.

Základní a střední školy tak mohou do svých osnov zařadit předmět, jehož cílem je naučit nejmladší generace schopnosti kritického a sebevědomého vnímání médií a jejich obsahu.

Jak se jim to daří, a měla by být výuka k mediální gramotnosti povinná?

Víme, jak třídit informace a jak je důležité vnímat jejich zdroje? Jak zrcadlí média realitu?

Hostem Zuzany Rejchové v Radiofóru 31. března byl po 19. hodině novinář a lektor mediální výchovy Peter Gabaĺ.

autoři: Susana , Markéta Vozková